Жол қозғалысын ұйымдастыру
Сипаттама: Жол қозғалысын ұйымдастырудың негіздері қарастырылған; көлік пен жаяу жүргіншілер ағынының сипаттамалары көрсетілген; жол қозғалысын зерттеудің белгілі әдістері мазмұндалған; көше-жол торабының жекелеген нысандарындағы қозғалысты ұйымдастырудың тәжірибелік шараларына көп көңіл бөлінген.
Кредиттер саны: 6
Пререквизиты:
- Инженерлік білім беруге кіріспе
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
| Жұмыс түрлері | сағат |
|---|---|
| Дәрістер | 30 |
| Практикалық жұмыстар | 30 |
| Зертханалық жұмыстар | |
| СӨЖО | 30 |
| СӨЖ | 90 |
| курстық жоба | |
| Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
| Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны | Курсты зерттеу курстық жобаны жүзеге асыруды қамтиды |
Компонент: ЖОО компоненті
Цикл: Кәсіптік пәндер
Мақсат
- Пәннің негізгі мақсаты жол жүрісін ұйымдастырудың теориялық негіздерімен, көлік құралдарының және жаяу жүргіншілердің көшелер мен жолдарда жүрісін сипаттайтын негізгі көрсеткіштерімен, жол жүрісін ұйымдастырудың негізгі зерттеу әдістерімен таныстыру болып табылады
Міндет
- Көліктердің және жаяу жүр-гіншілер ағынының негізгі сипатын анықтау;\r- жол жүрісін зерттеудің негізгі әдістерімен танысу;\r- жол жүрісін ұйымдастыруды жобалаудыі негізгі әдістемесімен танысу;\r- жол жүрісін әртүрлі жағдайларда ұйымдастырудың кең таралған әдістерімен, оларды тәжірибеде қолдану мысалдарымен танысу
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- - жол жүрісінің қауіпсіздігін қамтамасыз ету саласындағы нормалық құжаттардың негізгі қағидаларын;\r- жол жүрісін ұйымдастыру-дың теориялық негіздерін;\r- көлік құралдары мен жаяу жүргіншілердің қозғалысын сипаттайтын көрсеткіштерді;\r- жол жүрісін ұйымдасты-рудың негізгі әдістемелік қағидаларын және нақты жағдайларда оларды шешу жолдарын;\r- жол жүрісі үрдісінің белгілерін бағалауды;\r- жол жүрісін ұйымдасты-рудың отандық және шетелдік тәжірибесін және оның келешектегі дамуын.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- - ЖКО бастапқы есепке алу материалдарын талдауды және жинақтауды орындау;-қаланың көше-жол желісі объектісінде жол жүрісін ұйымдастыруды жобалауға ұсынылатын қозғалысты ұйымдастыру схемаларының қажетті эскиздерімен техникалық тапсырма жасау; - қажетті техникалық құралдарды қолдана отырып, көшелер мен жолдарда қозғалысты ұйымдастыру сапасына заттай тексеру жүргізу; - " тар "және " қауіпті"анықтау учаскелер және қозғалысты ұйымдастыру әдістерімен оларды жою жөнінде негізделген ұсыныстар тұжырымдау
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- жол қозғалысын қамтамасыз ету мен тиімділігінің негізгі аспектілерін өз бетінше зерделеу барысында алынған ақпаратты жүйелеу әдістері мен құралдарын; қалалардың немесе автомобиль жолдарының көше-жол желісінің нақты жағдайларында жол қозғалысын ұйымдастырудың ұтымды схемаларын жоспарлау, жобалау және енгізу әдістерін меңгеру.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- Коммуникативтік салада базалық білімді меңгеру, кәсіби қызмет саласында шет тілдерін еркін қолдана білу.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- Күнделікті кәсіби қызметте және магистратурада білімін жалғастыру үшін қажетті жаңа арнайы білімді игеру дағдысын меңгеру.
Оқыту әдістері
1. Бакалаврларды даярлау бойынша оқытуға құзыреттілік тәсілді іске асыру мақсатында оқытуда "жол қозғалысын ұйымдастыру"пәні бойынша сабақтарды өткізудің белсенді және интерактивті нысандарын кеңінен қолдану көзделген. 2.Заманауи білім беру технологиялары білім беру процесінің даралануына, қашықтығы мен вариативтілігіне, білім алушылардың жасына және білім деңгейіне қарамастан академиялық ұтқырлығына бағдарланған. Білім беру технологияларының келесі жиынтығы осы бағдарларды жүзеге асыруға арналған: 1. Қолдау көрсететін оқыту технологиялары (дәстүрлі оқыту) немесе өнімді оқыту технологиялары (дәріс технологиялары): түсіндірме-иллюстрациялық оқыту, көп деңгейлі оқыту технологиясы, модульдік оқыту технологиясы, интегралды, сыни оқыту. 2. Дамытушылық оқыту технологиялары: оқушылардың сыни ойлауын дамыту технологиясы, Оқу пікірталас технологиясы. 3. Оқушылардың белсенділігі мен қарқындылығына негізделген технологиялар: оқу материалының схемалық және символдық модельдеріне негізделген оқытуды қарқындату технологиясы. 4. Оқу процесін басқару мен ұйымдастырудың тиімділігіне негізделген технологиялар: оқытуды даралау технологиясы, оқытудың ұжымдық тәсілі, топтық технологиялар, Компьютерлік оқыту технологиялары. 5. Интерактивті нысандарда өткізілетін сабақтардың үлес салмағы бағдарламаның басты мақсатымен (миссиясымен), білім алушылар контингентінің ерекшелігімен және нақты пәндердің мазмұнымен айқындалады және жалпы оқу процесінде және аудиториялық сабақтардың кемінде 20% құрайды студенттердің тиісті топтары үшін дәріс үлгісіндегі сабақтар аудиториялық сабақтардың 40% - дан аспайды
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
| Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
|---|---|---|
| 1 рейтинг | ЖКО есебінің нысандары мен әдістерін зерттеу. | 0-100 |
| Көлік ағынының қарқындылығы мен құрамын зерттеу. | ||
| Жаяу жүргіншілер ағынының қарқындылығын зерттеу | ||
| The study of the instantaneous speed of vehicles at a stationary checkpoint. | ||
| 2 рейтинг | Реттелетін қиылыста көлік құралдарының кешігуін зерттеу. | 0-100 |
| Ағындағы көлік құралдары арасындағы аралықтарды зерттеу. | ||
| Жылжымалы зертхананың көмегімен ағындағы көлік құралдарының қозғалыс сипаттамаларын зерттеу. | ||
| Көше-жол желісі объектісінде қозғалысты ұйымдастыруды зерттеу. | ||
| Қорытынды бақылау | емтихан, курстық жоба | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
| Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
|---|---|---|---|---|
| Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
| Білім алушылардың білімін бағалау критерийлері | 90-нан 100 ұпайға дейін: терең және зерттелген материалдың барлық көлемін толық білу және түсіну; қарастырылып отырған ұғымдардың, құбылыстар мен заңдылықтардың, теориялардың, қатынастардың мәнін толық түсіну; зерттелген материал негізінде толық және дұрыс жауап құра білу; Негізгі ережелерді бөліп көрсету, нақты мысалдармен, фактілермен жауапты өз бетінше қолдау; талдау жасау, қорытындыларды жалпылау дербес дәлелденген; пәнаралық (негізге ала отырып) және пәнішілік байланыстар. | 70-тен 89 баллға дейін: барлық зерттелген бағдарламалық материалды білу; зерттелген теорияларға негізделген толық және дұрыс жауап; зерттелген материалды көбейту кезіндегі елеусіз қателер мен кемшіліктер, ғылыми терминдерді қолдану кезінде немесе тұжырымдар мен жалпылауда ұғымдарды анықтау, дәлсіздік; материал белгілі бір логикалық дәйектілікпен баяндалады, бірақ бір өрескел қателік жіберіледі немесе қабылданбайды екіден көп кемшіліктер бар және студент оларды сұраныс бойынша немесе оқытушының аз көмегі арқылы өздігінен түзете алады; негізінен оқу материалын игерді; жауапты нақты мысалдармен растайды. | 50-69 баллдан: жауапта тақырыптан айтарлықтай ауытқулар бар; мәселеде қарастырылған мәселені талдау үзінді, толық емес; фактілер әрқашан пікірлерден бөлінбейді, бірақ студент олардың арасындағы айырмашылықты түсінеді. | 50 ұпайдан төмен (F, FX): материалдың негізгі мазмұны игерілмеген немесе ашылмаған; қорытындылар мен жалпылаудың болмауы; студенттің жауабындағы өрескел қателіктер; жауап беру процесінде тақырыптан және зерттелетін бағдарламадан айтарлықтай ауытқу; жауап беруден бас тарту. |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
| И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
| 2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
| Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
|---|---|---|---|
| A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
| A- | 3.67 | 90-94 | |
| B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
| B | 3.0 | 80-84 | |
| B- | 2.67 | 75-79 | |
| C+ | 2.33 | 70-74 | |
| C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
| C- | 1.67 | 60-64 | |
| D+ | 1.33 | 55-59 | |
| D | 1.0 | 50-54 | |
| FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
| F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Кіріспе
- Жол қозғалысының сипаттамалары
- Жолдың өткізу қабілеті туралы түсінік
- Жол қозғалысын зерттеу
- Жол қозғалысын зерттеу
- Жол-көлік оқиғаларының (ЖКО) статистикасын зерделеу
- Жол қозғалысын ұйымдастырудың әдістемелік негіздері
- Жылдамдық режимін оңтайландыру
- Жол қозғалысын ұйымдастыру бойынша практикалық іс-шаралар
- Көше-жол желісінде біржақты қозғалысты ұйымдастыру
- Маршруттық жолаушылар көлігінің қозғалысын ұйымдастыру
- Алаңдардағы қозғалысты ұйымдастыру
- Нақты жағдайларда қозғалысты ұйымдастыру
- Таулы жерлерде жолдарда қозғалысты ұйымдастыру
- Көлік ағынының кептелісі кезінде қозғалысты ұйымдастыру
Негізгі әдебиет
- Новиков А. Н. Организация дорожного движения; Белгородский государственный технологический университет им. В.Г. Шухова. . Белгород: 2020 - 195.
- Организация и безопасность дорожного движения : учебник для вузов \/ А. Н. Галкин [и др.] ; под редакцией К. В. Костина. — 2-е изд., перераб. и доп. — Москва : Издательство Юрайт, 2022
- Горев А.Э. Организация автомобильных перевозок и безопасность движения: Учебное пособие для студ. высш. проф. образования \/ А.Э. Горев, Е.М. Олещенко. — М.: ИЦ Академия, 2018. — 256 c.
- Пугачев И.Н. Организация дорожного движения: Учебное пособие\/ И.Н. Пугачев, А.Э. Горев, А.И. Солодкий, А.В. Белов; под ред. А.Э. Горева. – М.: ИЦ «Академия», 2013. – 240 с.
- "Жол қозғалысы туралы" Қазақстан Республикасының 2014 жылғы 17 сәуірдегі № 194-V Заңы (16.09.2025 ж. жағдай бойынша өзгерістермен және толықтырулармен)
Қосымша әдебиеттер
- Клинковштейн Г.И. Организация дорожного движения: Учеб. для вузов\/ Г.И. Клинковштейн, М.Б. Афанасьев. – М.: Транспорт, 2001. – 247 с.
- Организация дорожного движения в городах: Методическое пособие\/ под общ. ред. Ю.Д. Шелкова. – М.: НИЦ ГАИ МВД РФ, 1995. – 143 с.
- ҚР СТ 1412-2017 Жол қозғалысын реттеудің техникалық құралдары. Қолдану ережелері
- Технические средства организации дорожного движения / Ю.А. Кременец, М.П. Печерский, М.Б. Афанасьев. – Москва: АльянС, 2018. – 279 с