Экономикалық талдау теориясы мен практикасы
Сипаттама: Пән экономикалық талдаудың түрлері мен әдістерін, функционалдық-құндық талдау негіздерін зерделеуді; кәсіпорынның маркетингтік және операциялық қызметін талдауды; өндірістің техникалық және ұйымдастырушылық деңгейін талдауды; Негізгі капиталды пайдаланудың бар-жоғын, жай-күйін және тиімділігін талдауды; кәсіпорынның қаржылық нәтижелері мен қаржылық жай-күйін талдауды; инвестициялық және инновациялық қызметті талдауды; тиімділікті кешенді (рейтингтік) бағалауды жүргізуді қамтиды кәсіпорынның қызметі.
Кредиттер саны: 5
Пререквизиты:
- Экономикалық теория
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
| Жұмыс түрлері | сағат |
|---|---|
| Дәрістер | 15 |
| Практикалық жұмыстар | 30 |
| Зертханалық жұмыстар | |
| СӨЖО | 30 |
| СӨЖ | 75 |
| Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
| Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны | Жазбаша емтихан |
Компонент: ЖОО компоненті
Цикл: Кәсіптік пәндер
Мақсат
- Кәсіпорынның экономикалық тактикасы мен стратегиясын қалыптастыруда басқарушылық шешімдер қабылдауды негіздеу үшін кәсіпорынның өндірістік-қаржылық қызметін талдау бойынша менеджмент функциясын игеру.
Міндет
- - экономикалық ойлау мен талдау логикасын қалыптастыру, экономикалық ақпаратты жүйелеу және өзара байланыстыру; - аналитикалық есептеу техникасын зерттеу; - басқару шешімдерін қабылдауды негіздеу үшін экономикалық талдау нәтижелерін пайдалану; - экономикалық талдау саласындағы өзекті әдіснамалық және практикалық әзірлемелерді пайдалану.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- Кәсіпорындар қызметін экономикалық талдаудың әдіснамасы, әдісі және әдістемесі; ұйым қызметінің нәтижесі ретінде туындайтын себеп-салдарлық байланыстар, сондай-ақ оларды сандық бағалау саласындағы білімдерін көрсету.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- Экономикалық құбылыстар мен процестерді егжей-тегжейлі, жүйелендіре және модельдей білу; экономикалық құбылыстар мен процестердің мәнін, олардың өзара байланысы мен өзара тәуелділігін түсіну; талдау үшін ақпараттық базаны пайдалану; кәсіпорын қызметінің тиімділігін арттыру бойынша басқарушылық шешімдерді негіздеу және қабылдау.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- Процестер мен құбылыстарды талдаудың қолданыстағы тұжырымдамаларын, теориялары мен тәсілдерін сыни тұрғыдан талдай білу, аналитикалық есептерді шешу үшін әртүрлі пәндер бойынша алынған білімді біріктіру. Шығармашылықпен ойлай білу және жаңа проблемалар мен жағдайларды шешуге шығармашылықпен қарау.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- Шешендік өнер дағдыларын жүзеге асыра білу, өз ойларын ауызша дұрыс және логикалық түрде жобалау. Басқару шешімдерін негіздеу және қабылдау процесінде командада жұмыс істей білу.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- Қойылған мақсаттарға сәйкес Экономикалық талдаудың әдістері мен әдістерін таңдау және қолдану дағдыларын алу; бастапқы ақпараттық деректерді жинау және талдауға дайындау; алынған көрсеткіштерге факторлық талдау есептеулерін жүргізу; кәсіпорын қызметінің нәтижелерін жалпылау және бағалау; бар және ықтимал проблемаларды анықтау және болжау; өндірістік әлеуетті және қаржы ресурстарын пайдалану тиімділігін арттыруды қамтамасыз ететін нақты іс-шараларды әзірлеу кәсіпорындар.
Оқыту әдістері
Оқу сабақтарын өткізу кезінде мынадай білім беру технологияларын жүргізу көзделеді: - проблемалық және жобалық - бағдарланған оқыту технологиялары; - коммуникативтік технологиялар (пікірталас, миға шабуыл, дәрістердің слайд-презентациялары); - кейстер әдісі (жағдайды талдау); - ақпараттық-коммуникациялық (оның ішінде қашықтықтан білім беру) технологиялар (бағдарламалық құралдардың кәсіби пакеттері Windows); - іздеу-зерттеу (СРО шеңберінде). Магистранттар СРОП шеңберінде "кәсіпорынның операциялық қызмет жоспарының орындалуын талдау"тақырыбында кейс орындайды. Істі қорғау топтық жұмысты қамтиды.
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
| Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
|---|---|---|
| 1 рейтинг | Салыстырмалы және абсолютті көрсеткіштерді анықтауға арналған жеке тапсырманы орындау | 0-100 |
| Конспект, проверка задач, решение 2 раздела кейса | ||
| Решение задач, разбор практических ситуаций | ||
| Тестирование/коллоквиум | ||
| 2 рейтинг | Салыстырмалы және абсолютті көрсеткіштерді анықтауға арналған жеке тапсырманы орындау | 0-100 |
| Конспект, проверка задач, решение 2 раздела кейса | ||
| Проверка задач, зачет | ||
| Проверка задач, зачет | ||
| Решение задач, разбор практических ситуаций | ||
| Тестирование/коллоквиум | ||
| Қорытынды бақылау | емтихан | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
| Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
|---|---|---|---|---|
| Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
| Тапсырманың түріне байланысты әртүрлі жұмыс түрлері 5-тен 30 балға дейін бағаланады. Бұл ретте, балл санына қарамастан, оларды қою кезінде бағалауда мынадай критерийлерге сәйкес 100% шкала пайдаланылады | 90-100% - дық баға жұмыстардың тамаша орындалуы кезінде, яғни толық (егжей-тегжейлі түсіндірмелермен және есептеулер мәдениетімен), түпнұсқа және дұрыс жауаптар және жұмыстың жоғары сапалы ресімделуі болған кезде, сондай-ақ курстың мазмұны бойынша сұрақтарға толық, дұрыс жауап берілген кезде қойылады | 70-80-89% баға курстың мазмұны бойынша сұрақтарға дұрыс және дұрыс жауаптар болған кезде, бақылау жұмыстарын сауатты орындаған кезде, бірақ жоғарыда аталған белгілердің кез келгені болмаған кезде қойылады, мысалы: егжей-тегжейлі есептеулер немесе түсініктемелер, сапалы ресімдеу | 60-69% баға курстың мазмұны бойынша сұрақтарға жауаптарда жекелеген дәлсіздіктер болған кезде және бақылау жұмыстарын орындау кезінде немесе қағидаттық емес сипаттағы өз бетінше жұмысқа ескертулер болған кезде қойылады (тізімдемелер, арифметикалық сипаттағы кездейсоқ қателер, грамматикалық қателер); 50-59% - дағы баға жауаптар мен бақылау жұмыстарында дәлсіздіктер болған жағдайда қойылады. мәселелерді түсінбеуді көрсететін және тақырыптық материалдарға қосымша жүгінуді қажет ететін қателер | 40-49% - дағы баға бақыланатын тақырып бойынша елеулі қателіктер мен білімдегі олқылықтар болған кезде қойылады; 30-39% - дағы баға орындалған бақылау жұмыстарында тек жекелеген оң сәттер болған кезде және курстың мазмұны бойынша сұрақтарға берілген жауаптар болған кезде қойылады; 20-29% - дағы баға орындалған бақылау жұмыстарында және сұрақтарға берілген жауаптарда оң сәттер толық болмаған кезде қойылады курс мазмұны бойынша; 0-19% балл кездейсоқ жазбалар, дұрыс емес жауаптар, сонымен қатар, сауатсыздықтың немесе зерттелетін тақырыпқа және жалпы тақырыпқа этикалық емес көзқарастың қандай да бір көріністерімен бірге жүретін жағдайларда қойылады |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
| И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
| 2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
| Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
|---|---|---|---|
| A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
| A- | 3.67 | 90-94 | |
| B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
| B | 3.0 | 80-84 | |
| B- | 2.67 | 75-79 | |
| C+ | 2.33 | 70-74 | |
| C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
| C- | 1.67 | 60-64 | |
| D+ | 1.33 | 55-59 | |
| D | 1.0 | 50-54 | |
| FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
| F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Курстың пәні мен міндеттері
- Экономикалық талдауды ұйымдастыру және ақпараттық қамтамасыз ету
- Экономикалық талдаудың негізгі әдістері
- Кәсіпорынның маркетингтік қызметін талдау
- Кәсіпорынның операциялық қызметін талдау
- Кәсіпорын өндірісінің техникалық және ұйымдастырушылық деңгейін талдау
- Кәсіпорынның негізгі капиталының болуы мен қолданылуын талдау
- Кәсіпорынның қаржылық қызметін талдау
- Кәсіпорынның инвестициялық қызметін талдау
- Кәсіпорынның инновациялық қызметін талдау
- Кәсіпорын қызметін кешенді (рейтингтік) бағалау
Негізгі әдебиет
- 1 Александров О.А. Экономический анализ : учебное пособие для студентов высших учебных заведений, обучающихся по направлениям экономического профиля - 3-е изд., перераб. и доп.- Москва : ИНФРА-М , 2016 - 178 с. [Электронный ресурс] Электронно-библиотечная система Znanium.com. Режим доступа: http://znanium.com/go.php?id=539064 2 Казакова Н.А. Экономический анализ в оценке бизнеса и управлении инвестиционной привлекательностью компании. - М.: Финансы и статистика , Инфра-М, 2017 3 Пласкова Н.С. Экономический анализ.: Учебник/ Пласкова Н.С.- 3-е изд., перераб. и доп.- М., ЭКСМО, 2010. 4 Прыкина Л.В. Экономический анализ предприятия: учебник для бакалавров.- М.: Дашков и К, 2018. 5 Савицкая Г.В. Анализ хозяйственной деятельности предприятия: Учебное пособие / Г.В.Савицкая . – 13-е издание. – МН.: Новое знание, 2011. 6 Турманидзе Т.У. Анализ и диагностика финансово-хозяйственной деятельности предприятия: Учебник – Алматы: LEM, 2011. 7 Турманидзе Т.У. Финансовый анализ: учебник.- 2-е изд.- М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2017. 8 Дүйсенбаев К.Ш., Төлегенов Э.Т., Жұмағұлова Ж.Г. Кәсіпорынның қаржылық жағдайын талдау. – Алматы: Экономика, 2010 ж. 9 Rogers H. Diffusion of innovations – New York The Free Press Hall, 2012
Қосымша әдебиеттер
- 1 Казакова Н.А. Управленческий анализ: комплексный анализ и диагностика предпринимательской деятельности: учебник для студентов вузов 2-е изд., доп. и перераб. – М. : ИНФРА-М, 2015. 2 Журнал «Экономический анализ: теория и практика».