Геомеханикалық өлшеулерге арналған аппараттық қамтамасыз ету
Сипаттама: Пән тау-кен жұмыстарын қауіпсіз жүргізу үшін геомеханикалық өлшеу құралдары мен аппараттарын зерттейді
Кредиттер саны: 5
Пререквизиты:
- Құрылыс конструкциялары
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
| Жұмыс түрлері | сағат |
|---|---|
| Дәрістер | 15 |
| Практикалық жұмыстар | 30 |
| Зертханалық жұмыстар | |
| СӨЖО | 30 |
| СӨЖ | 75 |
| Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
| Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны |
Компонент: Таңдау бойынша компонент
Цикл: Кәсіптік пәндер
Мақсат
- магистранттардың осы процестердің қарқындылығы, сипаты және параметрлеріне әсер ететін тау жыныстары массивтеріндегі тау-кен-геомеханикалық процестер және факторлар туралы кешенді түсініктер алуы, сондай-ақ кернеулі-деформацияланған күйді қалыптастыру принциптері туралы теориялық білім алу, тау жыныстарының массиві және осы параметрлер мен қасиеттерді бағалаудың практикалық дағдыларын тау жыныстарын компьютерлік модельдеу және сынау нәтижелері негізінде алу
Міндет
- тау жыныстары массивінің кернеулері, орын ауыстырулары және деформациялары ұғымдарымен танысу тау жыныстары мен массивтердің сипаттамалары; - тау жыныстарының беріктігі теорияларының негізгі ережелерін зерттеу; - мамандандырылған модельдеу және талдау құралдарымен жұмыс істеу дағдыларын игеру тау жыныстары массивінің кернеулі-деформацияланған жай-күйі; - есептеу схемаларын әзірлеудің, талдау мен түсіндірудің негізгі принциптерін игеру нәтижелер; - геомеханикалық процестер мен жүргізу параметрлерінің өзара байланысы туралы түсініктерді қалыптастыру ашық және жерасты тау-кен жұмыстары.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- постоянно совершенствовать знания и умения в области геомеханических измерений
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- физических основ геомеханических измерений.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- аппаратных комплексов для мониторинга конкретных объектов в горном деле
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- применения искусственного интеллекта для обработки данных и прогнозирования.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- меть навыки работы в команде и индивидуально при выполнении лабораторных исследований и в натурных условиях
Оқыту әдістері
. интерактивная лекция (применение следующих активных форм обучения: ведомая (управляемая) дискуссия или беседа; модерация; демонстрация слайдов или учебных фильмов; мозговой штурм; мотивационная речь); - построение сценариев развития различных ситуаций на основе заданных условий; - информационно-коммуникационная (например, занятия в компьютерном классе с использованием профессиональных пакетов прикладных программ); - поисково-исследовательская (самостоятельная исследовательская деятельность студентов в процессе обучения); - решение учебных задач.
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
| Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
|---|---|---|
| 1 рейтинг | Реферат | 0-100 |
| 2 рейтинг | Презентация | 0-100 |
| Қорытынды бақылау | емтихан | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
| Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
|---|---|---|---|---|
| Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
| И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
| 2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
| Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
|---|---|---|---|
| A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
| A- | 3.67 | 90-94 | |
| B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
| B | 3.0 | 80-84 | |
| B- | 2.67 | 75-79 | |
| C+ | 2.33 | 70-74 | |
| C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
| C- | 1.67 | 60-64 | |
| D+ | 1.33 | 55-59 | |
| D | 1.0 | 50-54 | |
| FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
| F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Введение в геомеханические измерения
- Классификация геомеханических измерений: деформации, напряжения, сейсмичность, трещиноватость
- Физические основы геомеханических измерений
- Преобразование механических величин в электрические сигналы (тензометрия, пьезоэффект, индуктивность, емкость)
- Аппаратура для измерения деформаций и перемещений Тензометрия: измерение относительных деформаций
- Принцип работы механических, акустических и струнных тензометров
- Измерение абсолютных перемещений и деформаций
- Оптические системы: лазерные дальномеры и сканеры для мониторинга смещений целиков и склонов
- Аппаратура для контроля крена и наклона
- Аппаратура для измерения напряжений и давления Измерение напряжений в массиве горных пород
- Методы разгрузки: плоский гидравлический домкрат (гидрофрак), камера жесткости
- Аппаратное обеспечение для проведения измерений и интерпретации данных
- Измерение давления в жидкостях и газах (поровое давление, давление в тампонажных растворах)
- Датчики давления: мембранные, сильфонные; выбор датчика для разных сред
- Аппаратура для геофизических и сейсмоакустических методов
Негізгі әдебиет
- 1. Шкуратник, В.Л. Методы определения напряжѐнно-деформированного состояния массива горных пород: научно-образовательный курс / В.Л. Шкуратник, П.В. Николенко. – М.: МГГУ, 2012. – 112 с. 2. Гребенкин, С.С. Управление состоянием массива горных пород: учебное пособие / С.С. Гребенкин, В.Н. Павлыш, В.Л. Самойлов, Ю.А. Петренко. – Донецк: "ВИК", 2010. – 193 с. 3. Дементьев, А. В. Геомеханика: лабораторный практикум : учебное пособие / А. В. Дементьев. — Кемерово : КузГТУ имени Т.Ф. Горбачева, 2015. — 104 с.
Қосымша әдебиеттер
- 1. Денисова, Е.В. О результатах испытаний многоканального комплекса для контроля геомеханических процессов / Е.В. Денисова, И.В. Тищенко, А.И. Конурин // Вестник КузГТУ. – 2012. 2. Вознесенский, А.С. Системы контроля геомеханических процессов: учебное пособие / А.С. Вознесенский. – М.: Издательство МГГУ, 2012. – 152 с.