Ақпараттық технология жобаларын басқару

Тезекпаева Шынар Толегеновна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: «Ақпараттық технологиялар жобаларын басқару» пәні магистранттарға ақпараттық технологиялар саласындағы жобаларды тиімді жоспарлау, ұйымдастыру, іске асыру және бағалау үшін қажетті білім, дағды және құзыреттерді қалыптастыруға бағытталған. Курс барысында классикалық және икемді жобаларды басқару қағидалары (Waterfall, Agile, Scrum, Kanban), тәуекелдерді талдау әдістері, ресурстарды оңтайландыру, процестерді модельдеу және заманауи жобаларды басқару құралдары (Jira, Trello, GitHub Projects, MS Project) қарастырылады. Пән аясында басқарушылық шешімдерді қабылдау мен ІТ-жобалардың тиімділігін бағалауда математикалық және компьютерлік модельдеу әдістерін қолдануға ерекше көңіл бөлінеді.

Кредиттер саны: 5

Пререквизиты:

  • Оңтайландыру және сандық әдістер

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 15
Практикалық жұмыстар 30
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 30
СӨЖ 75
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны Жазбаша емтихан

Компонент: ЖОО компоненті

Цикл: Кәсіптік пәндер

Мақсат
  • «Ақпараттық технологиялар жобаларын басқару» пәнінің мақсаты – магистранттардың ақпараттық технологиялар саласындағы жобаларды жоспарлау, ұйымдастыру, іске асыру және бағалау бойынша жүйелі білімдері мен практикалық дағдыларын қалыптастыру. Курс аясында жобалардың мақсаттарына тиімді қол жеткізу, ресурстарды оңтайландыру және тәуекелдерді азайту үшін математикалық және компьютерлік модельдеу әдістерін, сондай-ақ заманауи басқару әдіснамаларын (PMBOK, Agile, Scrum, DevOps) қолдануға ерекше назар аударылады.
Міндет
  • Ақпараттық технологиялар жобаларын басқарудың негізгі қағидалары мен әдістерін, стандарттарын (жоспарлау, ұйымдастыру, бақылау және нәтижелерді бағалау) меңгеру.
  • Басқарушылық шешімдер қабылдау кезінде математикалық және компьютерлік модельдеу әдістерін қолдану дағдыларын қалыптастыру.
  • Заманауи жобаларды басқару әдіснамалары мен құралдарымен (PMBOK, Agile, Scrum, Kanban, DevOps) таныстыру.
  • Ақпараттық жобаларды жүзеге асыруда командалық жұмыс, көшбасшылық және коммуникация дағдыларын дамыту.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • Ақпараттық жобаларды басқарудың негізгі қағидалары, стандарттары мен әдіснамаларын (PMBOK, Agile, Scrum, Kanban, DevOps) білу және олардың жобаның өмірлік цикліндегі рөлін түсіну.
  • Ақпараттық жобалардағы жоспарлау, ресурстарды бөлу, тәуекелдерді басқару және сапаны бақылау процестерін түсіну.
  • Жобаларды басқару процестерін талдау және оңтайландыру үшін қолданылатын математикалық және компьютерлік модельдеу негіздерін білу.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • Agile, Scrum, Kanban, DevOps сияқты заманауи жобаларды басқару әдістері мен құралдарын жобалық қызметті жоспарлау, ұйымдастыру және іске асыру үшін қолдана білу.
  • Ақпараттық жобалардың мерзімін, құнын, тәуекелдерін және тиімділігін талдау үшін математикалық және компьютерлік модельдерді қолдану.
  • Жобалық командаларда табысты жұмыс істеу және мүдделі тараптармен өзара әрекеттесу үшін командалық жұмыс, көшбасшылық және коммуникация дағдыларын қолдану.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • Студент ИТ-жобалардағы күрделі жағдайларды сыни тұрғыда талдап, балама шешімдерді бағалай алады және деректер мен жоба моделіне сүйене отырып, оңтайлы тәсілді таңдай алады.
  • Ақпараттық жобалардың тиімділігін, тәуекелдері мен нәтижелерін талдауда сандық және сапалық бағалау әдістерін қолданып, негізделген қорытындылар жасай білу.
  • Этикалық, кәсіби және тұрақты даму аспектілерін ескере отырып, жауапты басқарушылық шешімдер қабылдау қабілетін көрсету.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • Жобалық қызметтің нәтижелерін орыс, қазақ және ағылшын тілдерінде ауызша және жазбаша түрде нақты және сауатты жеткізе білу.
  • Командада, тапсырыс берушілермен және жобаға қатысушылармен кәсіби коммуникация мен іскерлік келіссөздер жүргізу дағдыларын меңгеру.
  • Жобалық қызметті үйлестіру үшін заманауи цифрлық коммуникация және бірлескен жұмыс құралдарын (Jira, Trello, Microsoft Teams, Slack және т.б.) қолдана білу.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • Ақпараттық жобаларды басқару саласында білімін өздігінен жаңарту және кеңейту, қазіргі заманғы үрдістер мен технологияларды талдау қабілетіне ие.
  • Өзінің кәсіби жетістіктерін сыни тұрғыдан бағалап, одан әрі кәсіби дамудың бағыттарын анықтай білу.
  • Ақпараттық технологиялар мен жобаларды басқару саласында үздіксіз оқуға, өзін-өзі дамытуға және зерттеу мен инновациялық қызметке қатысуға дайындық танытады.
Оқыту әдістері

Д. Серікбаева атю ШҚТУ онлайн-платформаларын пайдалана отырып оқыту

Тәжірибеге бағытталған тәсіл

Заманауи бағдарламалау жүйелерін қолдану

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг Практикалық тапсырма 1 0-100
Практикалық тапсырма 2
Практикалық тапсырма 3
2  рейтинг Практикалық тапсырма 4 0-100
Практикалық тапсырма 5
Практикалық тапсырма 6
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Практикалық тапсырмалардың нәтижелерін бағалау саясаты Студент практикалық тапсырмаларды толық және сапалы орындайды; тақырыпты терең түсініп, теорияны тәжірибеде қолдана алады; заманауи құралдарды (Jira, Trello, MS Project, Python және т.б.) қолданады; топтық жұмыста бастамашылдық пен көшбасшылық көрсетеді; тапсырмалар уақытында тапсырылады. Студент практикалық тапсырмалардың негізгі бөлігін дұрыс орындайды; үйренген әдістер мен құралдарды аздаған қателіктермен қолданады; топтық жұмыста белсенді қатысады; орындау мерзімін сақтайды. Студент практикалық тапсырмаларды жартылай орындайды; әдістемелік қателіктер жібереді; жобаларды басқару құралдарын шектеулі қолданады; қосымша түсіндіруді қажет етеді; мерзімдерді әрдайым сақтамайды. Практикалық тапсырмалар толық орындалмаған немесе мүлде тапсырылмаған; тақырыпты түсіну жоқ; әдістер мен құралдар қолданылмайды; топтық жұмысқа қатысу жоқ; мерзімдер бұзылған.
Емтихан нәтижелерін бағалау саясаты Студент ақпараттық жобаларды басқару саласында терең теориялық білім мен жоғары практикалық дағдыларды көрсетеді. Заманауи әдістер мен құралдарды (PMBOK, Agile, Scrum, DevOps) сенімді қолданады. Жоба толық орындалған, шығармашылық пен аналитикалық тұрғыдан ерекшеленеді, қорытындылары негізделген. Сұрақтарға толық және дәлелді жауап береді. Студент теориялық материалды жақсы меңгерген және жобаларды басқару әдістерін тәжірибеде қолдана алады. Жоба дұрыс орындалған, ұсақ кемшіліктер бар. Сұрақтарға жауаптар негізінен дұрыс, бірақ терең емес. Студент пәннің негіздерін біледі, бірақ ұғымдарды үстірт түсінеді. Жоба жартылай орындалған, әдістемелік қателер бар. Жауаптар қысқа және сенімсіз. Студент пәннің теориялық негіздерін меңгермеген, жобаларды басқару әдістерін қолдана алмайды. Жоба орындалмаған немесе талаптарға сай емес. Жауаптар жоқ немесе қате.
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Ақпараттық технологиялар жобаларын басқаруға кіріспе
  • Жобаның өмірлік циклі және стандарттар
  • Жобаны жоспарлау және құрылымдау
  • Күнтізбелік жоспарлау әдістері
  • Ақпараттық жобалардағы тәуекелдерді басқару
  • Ресурстар мен құнды басқару
  • Сапаны және талаптарды басқару
  • Байланыс және жоба командасы
  • Agile, Scrum, Kanban әдістемелері
  • DevOps және бағдарламалық қамтудың өмірлік циклі
  • Жобаларды басқарудың математикалық модельдері
  • Жобаларды басқарудағы аналитика және болжау
  • Жобаларды басқару құралдары
  • Ақпараттық жобалардың тиімділігін бағалау
  • Жобаны аяқтау және нәтижелерді талдау
Негізгі әдебиет
  • PMI. Руководство к Своду знаний по управлению проектами (PMBOK® Guide). — 7-е изд. — Москва : Альпина Паблишер, 2022. — 784 с.
  • Кузнецов, С. Ю. Управление ИТ-проектами : учебное пособие. — Москва : Бином. Лаборатория знаний, 2022. — 352 с. — ISBN 978-5-9963-1234-5.
  • Керзнер, Г. Управление проектами : системный подход к планированию, расписанию и контролю. — 13-е изд. — Москва : Вильямс, 2021. — 1216 с. — ISBN 978-5-8459-2130-0.
  • Соммервилл, И. Инженерия программного обеспечения. — 10-е изд. — Москва : Вильямс, 2020. — 816 с. — ISBN 978-5-8459-2138-6.
  • Швабер, К., Сазерленд, Д. Scrum Guide : Руководство по Scrum. — Официальное издание Scrum.org. — Москва : Scrum.org, 2020. — 58 с.
Қосымша әдебиеттер
  • Lock, D. Project Management. — 11th ed. — London : Gower Publishing, 2020. — 568 p. — ISBN 978-0-566-08905-7.
  • Kerzner, H., Saladis, F. T. Innovation Project Management : Methods, Case Studies, and Tools for Managing Innovation Projects. — Hoboken, NJ : John Wiley & Sons, 2020. — 576 p. — ISBN 978-1-119-58603-6.
  • Богданов, И. Т. Управление рисками инновационных проектов : учебное пособие. — Санкт-Петербург : Питер, 2021. — 288 с. — ISBN 978-5-4461-1804-3.
  • Титов, В. В. Математическое моделирование в управлении проектами : учебное пособие. — Москва : ИНФРА-М, 2020. — 304 с. — ISBN 978-5-16-016789-2.