Сәулеттік жобалау IV

Комлев Сергей Валентинович

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Аралас құрылымды шағын қоғамдық ғимаратты жобалау принциптері қарастырылады - Қоғамдық орталық. Практикалық дағдылар әлеуметтік типологияның сәулет объектілерін композициялық және функционалдық пішіндеуге, экспрессивті бейнелі шешімді іздеуге және кеңістікті функционалдық ұйымдастыруға үйренеді.

Кредиттер саны: 5

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер
Практикалық жұмыстар 45
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 30
СӨЖ 75
курстық жоба
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны Шығармашылық емтихан – сөйлем

Компонент: ЖОО компоненті

Цикл: Базалық пәндер

Мақсат
  • Қоғамдық типология объектілерін жобалау әдістемесін, объектіні (қоғамдық орталықты) функционалдық және жоспарлауды ұйымдастыру әдістерін меңгеру; заманауи дизайн идеологиясын, заңнамалық, нормативтік-құқықтық, қала құрылысы, эстетикалық және экологиялық талаптарды ескере отырып, бейнелі және көркем шешім тұжырымдамасын ұсыну.
Міндет
  • жағдайды қала құрылысын талдау дағдыларын меңгеру;
  • шағын қоғамдық ғимаратты ұйымдастырудың сәулеттік, көркемдік, функционалдық және жоспарлау аспектілерін жобалау әдістемесін зерттеу;
  • шағын қоғамдық ғимараттың архитектуралық жобасын әзірлеу;
  • шағын қоғамдық ғимаратты ұйымдастырудың эстетикалық, конструктивтік ерекшеліктерін дамыту принциптерін меңгеру;
  • қалалық жағдайды және бейнелі-көркемдік шешімін ескере отырып, заңнамалық талаптарды қолдану;
  • олардың ықпалын, қоғамдық орталықтың сәулеттік-көркемдік бейнесін ескере отырып, заманауи технологиялар мен құрылымдарды пайдалану;
  • құрылысты жобалау барысында тұлғаға бағытталған шығармашылық көзқарасты дамыту.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • сәулеттік-көркемдік тұжырымдаманы ұсыну, оны жобалау шешімін әзірлеу кезінде әзірлеу;
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • технологиялық, функционалдық, эстетикалық, құрылымдық, техникалық, экономикалық талаптар мен стандарттарды ескере отырып, шағын қоғамдық ғимараттардың жобаларын әзірлеуге;
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • әртүрлі факторларды үйлестіру, жобалау шешімдерін әзірлеуде әртүрлі инновациялық жобалау әдістері мен дағдыларын қолдану;
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • қоғамдық ғимаратты пішіндеуде сәулеттік бейнені әзірлеу, жобалық ұсыныстарды, бөлшектерді көрсету, оларды жобалау кезінде көрсету;
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • шығармашылық қиялын, көркемдік талғамын дамыту, дизайнды пішіндеу әдістемесін меңгеру.
Оқыту әдістері

кіріспе, әңгімелер, слайдтар мен көрнекі құралдар;

аумақты табиғи зерттеу;

оқу процесінде студенттердің өз бетінше ізденуі;

тәрбие мәселелерін шешу.

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг Эскиз идеясы. Мәлімдеме. 0-100
Аналогтарды іздеу және талдау.
Көркемдік-типологиялық образды дамыту
Жоспарларды, қасбеттерді, секцияларды әзірлеу.
2  рейтинг Планшеттегі сызбалардың орналасуы. 0-100
Жоба сызбаларын егжей-тегжейлі көрсету.
Түс, текстура, графика. Бөлшектеу.
Бағалауға дайындық. Жобалар көрмесі.
Қорытынды бақылау емтихан, курстық жоба 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Практикалық сабақтар. - тапсырмаға сәйкес жұмысты уақытында және 90-нан 100%-ға дейін орындау; - барлық тапсырмалар дұрыс орындалды; - жоғары немесе жақсы деңгейде жұмысты жобалаудың эстетикасы; - бұрын алған дағдылары мен білімдері шығармашылықпен пайдаланылады. - тапсырмаға сәйкес уақытында және 70-тен 89%-ға дейін жұмыстарды орындау; - барлық тапсырмалар дұрыс орындалды, бірақ түзету арқылы оңай түзетілетін болмашы қателер болуы мүмкін; - жұмысты жобалаудың эстетикасын жақсы деңгейде; - бұрын алынған дағдылар мен білімдер шығармашылық интерпретациясыз пайдаланылады, стандартты шешімдер қолданылады. - тапсырмаға сәйкес уақытында және 50-ден 69%-ға дейінгі көлемде жұмыстарды орындау; - кейбір тапсырмалар қате орындалды (бірақ 50%-дан көп емес), түзетуге болатын қателер болуы мүмкін; - қанағаттанарлық деңгейде жұмысты жобалаудың эстетикасы; - бұрын алынған дағдылар мен білімдер шығармашылық интерпретациясыз пайдаланылады, стандартты және стандартты шешімдер қолданылады. - жұмысты мерзімінде және 50%-дан аз көлемде орындау; - жұмыс тапсырмаға сәйкес келмесе; - тапсырманың 50%-дан астамы қате орындалған; - қанағаттанарлықсыз деңгейде жұмысты жобалаудың эстетикасы; - шығармада плагиат элементтері бар; - бұрын алынған дағдылар мен білімдер пайдаланылмайды.
Шығармашылық емтихан – сөйлем Тапсырмаға сәйкес жұмыс аяқталды. Тапсырманың тақырыбы терең және толық қамтылған. Сөйлемнің элементтері композициялық жағынан дұрыс, логикалық және жүйелі түрде орналастырылған. Графикалық әдістердің, кескіндердің және түсіндірме мәтіннің стильдік бірлігі толық сақталған. Шығарманың безендірілуінің эстетикасы жоғары деңгейде. Тапсырмалардың орындалу дәрежесі 90-нан 100%-ға дейін. Тапсырмаға сәйкес жұмыс аяқталды. Тапсырманың тақырыбы толық қамтылған. Масштабты және композициялық тұтастықты аздап бұзған сөйлем элементтерінің орналасуы. Графикалық техниканың, кескіндердің және түсіндірме мәтіннің бірлігі аздап бұзылған. Шығарманың эстетикасы жақсы деңгейде. Тапсырмалардың орындалу дәрежесі 70-89% құрайды. Тапсырмаға сәйкес жұмыс аяқталды. Тапсырманың тақырыбы көбірек қамтылған. Сөйлем элементтерінің орналасуында масштаб пен композициялық тұтастық бұзылған, өңдеу тереңдігі жеткіліксіз. Графикалық техниканың, кескіндердің және түсіндірме мәтіннің бірлігі айтарлықтай бұзылған. Шығарманың эстетикасы қанағаттанарлық деңгейде. Тапсырмалардың орындалу дәрежесі 50-ден 69%-ға дейін. Жұмыс тапсырмаға сәйкес келмейді. Элементтердің орналасуы композициялық жағынан дұрыс емес, элементтер масштабының жетіспеушілігімен және тармақтың мақсаты мен міндеттері туралы түсінік жоқ. Шығарманың безендірілуінің эстетикасы қанағаттанарлықсыз деңгейде. Тапсырмалардың орындалу дәрежесі 50%-дан төмен немесе жұмыс плагиат болып табылады.
Курстық жоба 1. Курстық жобаның құрамы мен тақырыбы тапсырмаға толық сәйкес келеді. Жоба элементтерінің өңделу дәрежесі және олардың оқытушымен келісімі 90-нан 100%-ға дейін. 2. Жобаның барлық элементтері нормативтік талаптар мен ұсыныстарға сәйкес дұрыс толтырылды. Қоғамдық орталықты жобалау мәселелері жан-жақты, ұтымды және шығармашылықпен шешілді. 3. Сәулеттік, композициялық және функционалдық жоспарлау шешімі сауатты, мәнерлі әзірленіп, толық көлемде әзірленді. Қоғамдық орталық жобасы шағын қоғамдық ғимараттың архитектурасының типологиялық ерекшеліктерін көрсетеді. 4. Жобаның графикалық көрсетілімі сол стильде, жоғары немесе жақсы сәулеттік-көркемдік деңгейде жасалған. 1. Курстық жобаның құрамы мен тақырыбы тапсырмаға толық сәйкес келеді. Жоба элементтерінің өңделу дәрежесі және олардың оқытушымен келісімі 70-89% құрайды. 2. Жоба нормативтік талаптарға сәйкес жүзеге асырылды. Жобаға шамалы түзетулер енгізу арқылы оңай жойылатын 2-3 нормативтік талаптардың шамалы бұзылуына жол беріледі. 3. Қоғамдық орталықтың сәулеттік-композициялық шешімін неғұрлым формалды көзқараспен сипаттауға болады. Қоғамдық орталық жобасы типологиялық ерекшеліктерді толық көрсетпейді. 4. Жобаны қабылдауға кедергі келтірмейтін әртүрлі стилистикалық әдістерді қолдана отырып, жақсы сәулеттік-көркемдік деңгейде жобаны графикалық түрде ұсынуға рұқсат етіледі. 1. Курстық жобаның тақырыбы тапсырмаға толық сәйкес келеді. Жоба элементтерінің өңделу дәрежесі және олардың оқытушымен келісімі 50-ден 69%-ға дейін. 2. Жоба нормативтік талаптарға сәйкес жүзеге асырылды. Жобаға шамалы түзетулер енгізу арқылы оңай жойылатын 2-3 нормативтік талаптардың шамалы бұзылуына жол беріледі. Мүмкін, нысанның функционалдық және жоспарлау құрылымы жеткілікті түрде кешенді және ұтымды шешілмеген. 3. Қоғамдық орталықтың сәулеттік-композициялық шешімі формальды. Қоғамдық орталық шағын қоғамдық ғимараттың архитектурасының типологиялық ерекшеліктерін ішінара көрсетеді. 4. Жобаның қанағаттанарлық сәулеттік-көркемдік деңгейде графикалық көрсетіліміне рұқсат етіледі. 1. Курстық жобаның тақырыбы тапсырмаға сәйкес келмейді. Жоба элементтерінің даму дәрежесі және олардың оқытушымен келісімі 50%-дан төмен. 2. Жоба реттеу кезінде түзетілмейтін және жобаны түбегейлі өзгертуді талап ететін нормативтік талаптардың елеулі бұзылуымен аяқталды. Нысанның функционалдық және жоспарлау құрылымының мәселелері ұтымды шешілмеген. 3. Қоғамдық орталықтың бас жоспарының сәулеттік-композициялық шешімі шағын қоғамдық ғимарат сәулетінің типологиялық ерекшеліктерін көрсетпейді. 4. Жобаның графикалық тұсаукесері қанағаттанарлықсыз сәулеттік-көркемдік деңгейде орындалды. 5. Жоба толығымен немесе ішінара плагиат элементтерін қамтиды.
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Практикалық сабақтардың тақырыптары
  • Кіріспе дәріс
  • Көлемді сөйлемді нақтылау және түзету
  • Әлеуметтік-функционалдық бағдарламаны нақтылау
  • Бейнелі шешімді іздеңіз
  • Эскиздерді алдын ала бекіту
  • Ғарыштық жоспарлау шешімін әзірлеу
  • Ғарыштық жоспарлау шешімін нақтылау
  • Жобаның егжей-тегжейі
  • Сызбалар жинағын дайындау
  • Сызбалар жинағын түзету
  • Жобаның егжей-тегжейі
  • Жобаның егжей-тегжейі
  • Пішімдеу элементтерін детальдау
  • Жобаны бекіту және аяқтау
  • Бөлім көрінісі
Негізгі әдебиет
  • KAZGOR. Проекты. – Алматы: Издательство «Basbaqan», 2019. – 368 с.
  • Крашенинников А.В. Сценарное проектирование городской среды // Architecture and Modern Information Technologies. – 2017. – №4(41). – С. 242-256 [Электрондық ресурс]. – Қол жеткізу режимі: http://marhi.ru/AMIT/2017/4kvart17/18_krasheninnikov/index.php (өтініш берілген күні: 27.09.2022).
  • ҚР ҚН 3.02-07-2014 ҚОҒАМДЫҚ ҒИМАРАТТАР МЕН ИМАРАТТАР
  • Гельфонд А.Л. Архитектурное проектирование общественных зданий : учебник / А.Л.Гельфонд. – М. : ИНФРА-М, 2019. – 368 с., Қол жеткізу режимі: www.dx.doi.org/10.12737/14046 (өтініш берілген күні: 27.09.2022)
Қосымша әдебиеттер
  • ҚР ЕЖ 3.02-120-2012 Мәдени ойын-сауық мекемелері
  • ҚР ЕЖ 3.03-105-2014 Автомобиль тұрақтары
  • ҚР ЕЖ 3.02-118-2013 Жабық спорт залдары
  • Арнольд К., Рейтерман Р. Архитектурное проектирование сейсмостойких зданий // -М.: Стройиздат, 2009. -195с
  • Нойферт Э. Строительное проектирование: пер.с нем. – М.: «Архитектура -С», 2014. – 592 с.