Өнеркәсіптік объектілердің электр қауіпсіздігі
Сипаттама: Пән персонал мен жабдықты өндірістегі электр қауіптерінен қорғау ережелері мен әдістерін зерттейді. Апаттардың алдын алу, нормативтік талаптарды сақтау және электр жүйелерін дұрыс пайдалану мәселелері зерттелуде. Зерттеу нәтижесінде өнеркәсіптік ортада электр қондырғыларымен қауіпсіз жұмыс жүргізу дағдылары қалыптасады.
Кредиттер саны: 5
Пререквизиты:
- Жарылу-өрт қауіпсіздігі
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
| Жұмыс түрлері | сағат |
|---|---|
| Дәрістер | 30 |
| Практикалық жұмыстар | 15 |
| Зертханалық жұмыстар | |
| СӨЖО | 30 |
| СӨЖ | 75 |
| Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
| Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны |
Компонент: Таңдау бойынша компонент
Цикл: Кәсіптік пәндер
Мақсат
- Цель дисциплины «Электробезопасность промышленных объектов» — сформировать у студентов знания и навыки по обеспечению безопасности при работе с электроустановками на производстве. Обучение направлено на изучение правил предотвращения электротравм и аварийных ситуаций. В результате студенты смогут правильно применять нормы и технологии электробезопасности для защиты персонала и оборудования.
Міндет
- "Өнеркәсіптік объектілердің Электр қауіпсіздігі" пәнінің міндеттері өндірісте қолданылатын электр қауіпсіздігінің негізгі нормалары мен ережелерін зерделеуді қамтиды. Маңызды міндет-жұмыс процестерінде электрлік қауіптерді анықтау және алдын алу дағдыларын қалыптастыру. Сондай-ақ, пән апаттар мен жарақат алу қаупін азайту үшін электр жабдықтарын дұрыс пайдалану және техникалық қызмет көрсету әдістерін игеруге бағытталған.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- Өнеркәсіптік объектілердің электр қауіпсіздігі бойынша оқыту нәтижесі Электр жабдықтарымен қауіпсіз жұмыс істеудің негізгі нормалары мен ережелерін білуден тұрады. Білім алушы электр қауіптерінің пайда болу себептерін және оларды өндірісте болдырмау әдістерін түсінеді. Сондай-ақ, қауіпсіздікті қамтамасыз ету және төтенше жағдайлардың алдын алу үшін алған білімдерін қолдану мүмкіндігі қалыптасады.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- Өндірістік жабдықта жұмыс істейтіндер үшін пайдаланылатын құралдардың, құрылғылардың электр қауіпсіздігі деңгейін бағалауды жүргізу. Электр жарақатының себептерін анықтау және өндірістік жабдықты пайдалану кезіндегі қауіпсіздік деңгейін болжау тәжірибесін игеру. Өндірістік жабдықтың режимдері мен функционалды қорғаныс жүйелері мен құрылғыларын таңдау. Өндірістік процестердің электр қауіпсіздігін қамтамасыз ету үшін техникалық шешімдер мен іс шараларды әзірлеу қабілетін дамыту
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- Тіршілік әрекетінің электр қауіпсіздігіне және қоршаған ортаны қорғауға қатысты нормативтік-техникалық және нормативтік-экологиялық құжаттаманы орындау және игеру - Электр жарақатының проблемалары туралы түсінікке ие болу, - электр қауіпсіздігінің ұтымды әдістері
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- Кәсіби құзыреттердің қажетті көлемінде өзінің өндірістік және қоғамдық қызметін кәсіби түрде жүзеге асыру, сондай-ақ өндірістік ортаның электр қауіпсіздігі, авариялық немесе төтенше жағдайлардың алдын алу саласындағы әдістер мен бағдарламаларды әзірлеуге және іске асыруға қатысу.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- Электр қауіпсіздігі мен өндірістік ортаны қорғау үшін пайдаланылатын схемаларды, аспаптарды, аппараттар мен жүйелерді әзірлеу және жобалау әдістемесінде білімді жетілдіре білу. Білімнің озық ғылыми әдістері саласындағы білімді жетілдіру бойынша оқуға бейімділікті дамыту және оларды өндірістік ортаның электр қауіпсіздігі мәселелерін жедел шешу үшін қажетті деңгейде пайдалану.
Оқыту әдістері
Контексттік оқыту технологиясы-кәсіп контекстінде оқыту (дайындық бағыты мен бейінінің ерекшелігін ескеретін оқу тапсырмаларында іске асырылады). Интерактивті оқыту технологиясы (білім алушылардың өзара іс-қимылын, кері байланыстың белсенді нысандарын пайдалануды көздейтін оқу тапсырмалары нысанында іске асырылады). Электрондық оқыту технологиясы (электрондық кітапхана жүйесінің ресурстарын пайдалану кезінде, автоматтандырылған тестілеуді өткізу кезінде ШҚМТУ электрондық білім беру ортасының көмегімен іске асырылады).
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
| Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
|---|---|---|
| 1 рейтинг | Конспекты лекций и устный опрос | 0-100 |
| Конспекты лекций и устный опрос | ||
| Конспект,реферат | ||
| Защита практических работ | ||
| 2 рейтинг | Презентация, защита реферата | 0-100 |
| Презентация, защита реферата | ||
| Қорытынды бақылау | емтихан | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
| Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
|---|---|---|---|---|
| Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
| Дәріс жазбасын тексеру және жеке ауызша сауалнама | жүйелік теориялық білімді көрсетеді, терминологияны біледі, құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, моно-логикалық сөйлеуді еркін меңгергенін және нақтылау сұрақтарына тез жауап беру қабілетін көрсетеді | ол күшті теориялық білімді көрсетеді, терминологияны біледі, логикалық және дәйекті түрде мәнін, құбылыстары мен процестерін түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергендігін көрсетеді, бірақ сонымен бірге мұғалімнің өз бетінше немесе шамалы түзетуімен түзететін маңызды емес қателіктер жібереді | ол таяз теориялық білімді көрсетеді, құбылыстар мен процестерді талдауда нашар қалыптасқан дағдыларды, дәлелді қорытынды жасай алмауды және мысалдар келтіре алмауды көрсетеді, монологиялық сөйлеуді, терминологияны, логиканы және презентация дәйектілігін жете білмейді, қателіктерді тек мұғалім түзеткен кезде ғана түзете алады. | пәннің теориялық негіздерін білмегендігін, құбылыстар мен процестерді талдаудың сәйкес келмейтін дағдыларын көрсетеді, дәлелді қорытынды жасай алмайды және мысалдар келтіре алмайды, монологиялық сөйлеуді нашар меңгергендігін көрсетеді, терминологияны білмейді, презентацияның қисындылығы мен дәйектілігінің жоқтығын көрсетеді, тіпті мұғалім түзете алмайтын қателіктер жібереді, сабаққа жауап беруден бас тартады |
| Практикалық тапсырмаларды қорғау | қажетті әрекеттер тізбегін сақтай отырып, практикалық жұмысты толық көлемде орындады; жауапта барлық жазбаларды, кестелерді, суреттерді, сызбаларды, графиктерді, есептеулерді дұрыс және ұқыпты орындайды; қателерді талдауды дұрыс орындайды. Сұрақтарға жауап беру кезінде ол сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, негізгі ұғымдарды дәл анықтайды және түсіндіреді; жауапты жаңа мысалдармен сүйемелдейді, білімді жаңа жағдайда қолдана алады; зерттелген және бұрын зерттелген материал, сондай-ақ басқа пәндерді оқу кезінде алынған материал арасында байланыс орната алады. | "5" бағасына қойылатын талаптарды орындады, бірақ 2-3 кемшіліктер жіберілді. Білім алушының сұрақтарға жауабы 5-ке жауапқа қойылатын негізгі талаптарды қанағаттандырады, бірақ жаңа жағдайда білімді қолданбай, бұрын зерттелген материалмен және басқа пәндерді оқу кезінде игерілген материалмен байланысты пайдаланбай берілген; бір-бір қатеге немесе екіден көп емес кемшілікке жол берілген, білім алушы оларды өз бетінше немесе аздаған көмекпен түзете алады | жұмысты толық орындамады, бірақ практикалық жұмыс көлемінің кем дегенде 50% - ы, бұл дұрыс нәтижелер мен қорытындылар алуға мүмкіндік береді; жұмыс барысында қателіктер жіберілді. Сұрақтарға жауап беру кезінде білім алушы сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, бірақ жауапта бағдарламалық материалды одан әрі игеруге кедергі келтірмейтін курс сұрақтарын игеруде жекелеген проблемалар бар; бір өрескел қателік пен екі кемшіліктен артық емес жіберілді. | жұмысты толық орындамады немесе жұмыстың орындалған бөлігінің көлемі дұрыс қорытынды жасауға мүмкіндік бермейді. Сұрақтарға жауап беру кезінде Бағдарламаның талаптарына сәйкес негізгі білім мен дағдыларды меңгермегендігін көрсетеді; 3 ке бағалау үшін қажет болғаннан көп қателіктер мен кемшіліктер жіберілді немесе қойылған сұрақтардың ешқайсысына жауап бере алмайды. |
| Презентация, эссе қорғау | Тақырып бойынша толық және біртұтас сурет, оның ішінде тақырып бойынша тарих, жетекші ғалымдар, қазіргі көзқарас, жағымсыз салдардың алдын алу әдістері мен әдістері | Мәселенің шығу тегі мен проблемалары толық ашылмаған. Жалпы алғанда, толық таным, мүмкін жеткіліксіз жүйеленген таным көрсетіледі | Жүйеленбеген эпизодтық, эскиздік білім | Тапсырма орындалмады немесе материалды, проблеманы толық білмеу |
| Аралық тестілеу | Жауап берілген сұрақтар бойынша ұпайларға сәйкес келеді (90-100) | Жауап берілген сұрақтар бойынша ұпайларға сәйкес келеді (70-89) | Жауап берілген сұрақтар бойынша ұпайларға сәйкес келеді (50-69) | Жауап берілген сұрақтар бойынша ұпайларға сәйкес келеді (0-49) |
| Қорытынды бақылау | Теориялық материалдың мазмұны бойынша құрастырылған бақылау сұрақтарын толық талдай отырып, ол бақылау сұрақтарының 90-100 пайызына дұрыс жауап бере отырып, материалды толығымен игерді | Курстың теориялық мазмұны толығымен игерілгенімен, олқылықсыз, кейбір бақылау сұрақтары қателіктермен орындалады, дұрыс жауаптардың пайызы 70-89 орындалады | Теориялық материалдың мазмұны ішінара игерілген, олқылықтар бар, оқу бағдарламасында қарастырылған бақылау сұрақтары орындалады, орындалған тапсырмаларда 50-69 пайызға дұрыс жауаптар болуы мүмкін. | Курстың теориялық мазмұны игерілмеген, бақылау сұрақтарына жауаптардың орындалу сапасы төмен, қойылған сұрақтарға дұрыс жауаптардың пайызы 49-дан төмен. |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
| И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
| 2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
| Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
|---|---|---|---|
| A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
| A- | 3.67 | 90-94 | |
| B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
| B | 3.0 | 80-84 | |
| B- | 2.67 | 75-79 | |
| C+ | 2.33 | 70-74 | |
| C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
| C- | 1.67 | 60-64 | |
| D+ | 1.33 | 55-59 | |
| D | 1.0 | 50-54 | |
| FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
| F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Кіріспе
- Адам ағзасына токтың әсері
- Электр тогымен адамның зақымдану дәрежесіне әсер ететін факторлар
- Электр тогымен зақымданудан қорғау
- Электр қондырғыларды қауіпсіз пайдалануды ұйымдастыру
- Электр қауіпсіздігі бойынша үйренуді және нұсқауды ұйымдастыру
- Статикалық электрдің қауіпті және зиянды байқалуының алдын алудың негізгі іс - шаралары
- Электромагниттік өрістерден қорғау
- кәсіпорындардағы электржарақаттар, Жергілікті электр жарақаттары
- Жергілікті электр жарақаттары
- Тоқтың әсер ету салдары
- Электр тоғынан зардап шегушіге көрсетілетін алғашқы көмек
- Жоғарыжиілікті электржүйесін және жабдықтауды өлшеутін параметрлері
- Қуаты 1000В дейін не 1000В асатын электр қондырғыларындағы электр тоғымен зақымданудан қорғау
- 1
Негізгі әдебиет
- 1. Правила техники безопасности при эксплуатации электроустановок потребителей. Приказ Министра энергетики Республики Казахстан от 19 марта 2015 года № 222. 2. Правила техники безопасности при эксплуатации электроустановок. Приказ Министра энергетики Республики Казахстан от 31 марта 2015 года № 253. 3. Правила технической эксплуатации электроустановок потребителей. Приказ Министра энергетики Республики Казахстан от 30 марта 2015 года № 246. 4. Правила работы с персоналом в энергетических организациях Республики Казахстан. Приказ Министра энергетики Республики Казахстан от 26 марта 2015 года № 234. 5. Правила безопасности при работе с инструментами и приспособлениями. Приказ Министра энергетики Республики Казахстан от 16 марта 2015 года № 204. 6. Электробезопасность : учебное пособие / Е. Е. Привалов, А. В. Ефанов, С. С. Ястребов, В. А. Ярош ; под редакцией Е. Е. Привалов. — Ставрополь : Ставропольский государственный аграрный университет, Параграф, 2018. — 172 c. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/76069.html
Қосымша әдебиеттер
- 1. Широбокова, О. Е. Электробезопасность : методическое пособие для студентов всех форм обучения направления подготовки 13.03.02 «Электроэнергетика и электротехника» / О. Е. Широбокова. — Брянск : Брянский государственный аграрный университет, 2022. — 80 c. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/138273.html 2. Электробезопасность работников электрических сетей : учебное пособие / Е. Е. Привалов, А. В. Ефанов, С. С. Ястребов, В. А. Ярош ; под редакцией Е. Е. Привалов. — Ставрополь : Ставропольский государственный аграрный университет, Параграф, 2018. — 300 c. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/76068.html 3. Закон Республики Казахстан от 9 июля 2004 года № 588 "Об электроэнергетике" 4. IPR SMART http://www.iprbookshop.ru 5. ScienceDirect - http://www.sciencedirect.com. 6. EBSCO Discovery Service (EDS) - http://search.ebscohost.com