Жылыту, желдету, кондиционерлеу
Сипаттама: Пән студенттерде жылыту, желдету және ауаны баптау жүйелері саласындағы техникалық шешімдерді түсінуге, талдауға және негіздеуге мүмкіндік беретін құзыреттерді қалыптастыруды қамтамасыз етеді. Курс жылу шығыны мен ауа алмасуды есептеу әдістерін зерттеуді, жабдықтар мен ауаны кондиционерлеу схемаларын таңдау тәсілдерін игеруді, сондай-ақ осы жүйелерді жобалау мен пайдалануда қолданылатын автоматтандыру мен энергияны үнемдеудің заманауи технологияларын талдауды қамтиды. Нәтижесінде студенттер заманауи жайлылық пен энергия тиімділігінің талаптарын ескере отырып, жылыту, желдету және кондиционерлеу саласындағы техникалық шешімдерді жобалау, оңтайландыру және негіздеу үшін білімді қолдана алады.
Кредиттер саны: 6
Пререквизиты:
- Жылумассасының алмасуы
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
| Жұмыс түрлері | сағат |
|---|---|
| Дәрістер | 30 |
| Практикалық жұмыстар | 30 |
| Зертханалық жұмыстар | |
| СӨЖО | 30 |
| СӨЖ | 90 |
| курстық жұмыс | |
| Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
| Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны | емтихан |
Компонент: ЖОО компоненті
Цикл: Кәсіптік пәндер
Мақсат
- Оқу пәнін игерудің мақсаттары: студенттердің сумен жабдықтау, жылыту, желдету, ғимараттарды энергия үнемдеу, ғимараттардағы ауаны баптау, сондай - ақ елді мекендердегі және өнеркәсіптік кәсіпорындардағы сумен жабдықтау, жылумен жабдықтау жүйелерінің ерекшеліктері, жұмыс режимдері және есептеу әдістері туралы практикалық білімдерін дамыту болып табылады.
Міндет
- Курстың міндеттері нақты инженерлік жүйелерді құру бойынша кәсіби қасиеттерді, практикалық дағдыларды және зияткерлік дағдыларды қалыптастыру болып табылады
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- Жылыту, желдету және ауаны баптау жүйелерінің жіктелуін, мақсаты мен жұмыс принциптерін білу. Үй-жайлардың микроклиматына әсер ететін жылу алмасу мен масса алмасудың физикалық негіздерін түсіну. Ғимараттардың ішкі ортасына қойылатын нормативтік құжаттарды, есептік параметрлерді және талаптарды меңгеру.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- Жылу шығынын, ауа алмасуын және микроклимат параметрлерін жылу техникалық есептеулерді орындаңыз. Функционалды және климаттық жағдайларды ескере отырып, әртүрлі мақсаттағы ғимараттарға арналған HVAC жүйелерін жобалау. Берілген техникалық сипаттамаларға сәйкес жабдықты (жылу генераторлары, желдету қондырғылары, кондиционерлер) таңдау.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- Жылыту, желдету және кондиционерлеу жүйелерінің тиімділігі мен энергия сыйымдылығын бағалау. HVAC жүйелерін жаңарту және пайдалану кезінде негізделген инженерлік шешімдер қабылдау. Төтенше және стандартты емес жағдайларды талдаңыз, техникалық сауатты шешімдер ұсыныңыз
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- Кәсіби стандарттарға сәйкес жобалық құжаттаманы, сызбаларды және түсіндірме жазбаларды ресімдеу. Кәсіби диалог аясында жобалық және техникалық шешімдерді ұсыну және дәлелдеу. Жобалау мен пайдаланудың барлық кезеңдерінде сәулетшілермен, құрылысшылармен, энергетиктермен және Тапсырыс берушілермен тиімді өзара әрекеттесу.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- ОВК саласындағы нормативтік базадағы өзгерістерді, жаңа технологиялар мен жабдықтарды өз бетінше зерделеу. Микроклиматты есептеу және модельдеу үшін арнайы бағдарламалық жасақтаманы игеру. Техникалық ақпаратты сыни тұрғыдан қабылдаңыз және оны нақты жұмыс жағдайында кешенді мәселелерді шешу үшін қолданыңыз.
Оқыту әдістері
1. Кредиттік оқыту технологиясы жағдайында сабақтар негізінен белсенді және шығармашылық формада жүргізілуі керек. Оқушылардың білімді іздестіруге және басқаруға, есептерді өз бетінше шешуге тәжірибе жинауға қатысуға ықпал ететін тиімді педагогикалық әдістер мен технологиялардың ішінде мыналарды атап өткен жөн: - проблемалық және жобалық-бағытталған оқыту технологиясы; - оқу-зерттеу қызметінің технологиялары; - коммуникациялық технологиялар (пікірталас, пресс-конференция, ми шабуылы, пікірсайыс және басқа белсенді нысандар мен әдістер); - жағдай әдісі (жағдайды талдау); - студенттер іскерлік, рөлдік, имитациялық ойындарға қатысатын ойын технологиясы; - ақпараттық және коммуникациялық (оның ішінде қашықтықтан оқыту) технологиялар.
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
| Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
|---|---|---|
| Қорытынды бақылау | емтихан, курстық жұмыс | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
| Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
|---|---|---|---|---|
| Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
| И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
| 2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
| Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
|---|---|---|---|
| A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
| A- | 3.67 | 90-94 | |
| B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
| B | 3.0 | 80-84 | |
| B- | 2.67 | 75-79 | |
| C+ | 2.33 | 70-74 | |
| C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
| C- | 1.67 | 60-64 | |
| D+ | 1.33 | 55-59 | |
| D | 1.0 | 50-54 | |
| FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
| F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Кіріспе дәріс және пәннің мақсаты
- Ауаның қасиеттері және оның күйінің өзгеру процестері
- Ғимараттардың жылулық жағдайлары
- Жылыту жүйелерінің классификациясы
- Су жылыту жүйелері
- Су жылыту жүйелерi
- Теплоснабжение
- Основы вентиляции
- Желдетудің негізгі түрлері
- Желдету жүйелерінің негізгі жабдықтары
- Ауа кондиционерлеу жүйелерінің түрлері
- Ауа баптау жүйелерін орнату
- Кондиционерлеу қондырғыларын реттеу
- Монтаждау жұмыстарын ұйымдастырудың негізгі әдістері
- Жылу жүйелерін пайдалану
Негізгі әдебиет
- 1. Фокин, С.В. Системы отопления, вентиляции и кондиционирования зданий: устройство, монтаж и эксплуатация (для спо) / С.В. Фокин, О.Н. Шпортько. - М.: КноРус, 2018. - 152 c. СП РК 2.04-01-2017 Строительная климотология
- 1. В.Н. Богословский, А.Н. Сканави, Отопление: учебник для вузов.-М.: Стройиздат, 1991.-735с. Внутренние санитарно-технические устройства: справочник проектировщика. Ч.1. Отопление/Под ред. И.Г.Староверова и Ю.И.Шиллера. - М.: Стройиздат. - 1990. Богословский В.Н. Строительная теплофизика: Учебник для вузов. — 2-е изд. — М.: Высшая школа, 1982.
- Копьев С. Ф., Качанов Н, Ф. Основы теплоснабжения и вентиляции. Учебник. М., Стройиздат, 2009, 228 с.
Қосымша әдебиеттер
- Нестеренко А. В. Основы термодинамических расчетов вентиляции. Учеб. Пособие. 3-е изд., доп. М., «Высшая школа», 2009, 460 с.
- СТРОИТЕЛЬНЫЕ НОРМЫ РЕСПУБЛИКИ КАЗАХСТАН СН РК 4.02-01-2011