Электромагнетизм
Сипаттама: Пәнді оқу студенттерде электрлік құрылғылардың жұмысының негізінде жатқан электромагнетизмнің заңдылықтары мен құбылыстары туралы іргелі білімдерді дамытуға бағытталған. Пән электр және магнит өрістерінің негізгі принциптерін, олардың өзара әрекеттесуін, сонымен қатар электромагниттік процестерге байланысты есептерді шешу әдістерін қамтиды. Электростатикалық және магнитостатикалық өрістер, айнымалы электромагниттік өрістер, толқынның таралуы және өрістердің затпен әрекеттесуі қарастырылады. Нәтижесінде студенттер электромагниттік процестерді талдап, алған білімдерін электр жүйелерін есептеуде қолдана алады. Алынған білім инженерлік тәжірибеде электромагниттік процестерді талдау мен есептеуге байланысты қолданбалы есептерді шешуге мүмкіндік береді.
Кредиттер саны: 6
Пререквизиты:
- Физика. Мектеп курсы
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
| Жұмыс түрлері | сағат |
|---|---|
| Дәрістер | 30 |
| Практикалық жұмыстар | 15 |
| Зертханалық жұмыстар | 15 |
| СӨЖО | 30 |
| СӨЖ | 90 |
| Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
| Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны | Билеттер бойынша емтихан 1 ауызша сұрақ - 30 б 2 ауызша сұрақ-30 б 3 тапсырма-40 б |
Компонент: ЖОО компоненті
Цикл: Базалық пәндер
Мақсат
- "Электромагнетизм" пәнін игерудің мақсаты электр және магнетизмнің негізгі ұғымдарын, заңдары мен модельдерін игеру, физикалық құбылыстардың табиғаты туралы білімнің іргелі базасын құру, студенттердің электромагниттік өзара әрекеттесу туралы негізгі түсініктерін алу болып табылады. Курс студенттердің заманауи жаратылыстану дүниетанымын қалыптастыруға, ғылыми ойлауды дамытуға және олардың ғылыми-техникалық көкжиегін кеңейтуге ықпал етуі керек.
Міндет
- Пәнді игеру міндеттері студенттердің теориялық және практикалық білімдерін, физикалық процестерді зерттеу дағдылары мен дағдыларын қалыптастыру; келесі курстардың оқу материалын игеру үшін теориялық және практикалық мәліметтер базасын құру. Теориялық ережелерді практикада қолдана білу инженерлік ойлауды дамытуға және студенттерді практикалық қызметке сапалы дайындауға мүмкіндік береді. Курсты оқу барысында студенттер материалдардың электрлік және магниттік қасиеттерін зерттеуге және сипаттауға байланысты практикалық жұмыстарды орындауы керек.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- Электр және магнетизмнің негізгі заңдары, олардың теориялық және эксперименттік негіздемесі, Электромагнетизм теориясының даму тарихы және оның физикадағы орны, Электромагнетизм теориясының дамуында маңызды рөл атқарған классикалық эксперименттер.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- Студент Электромагнетизм теориясының стандартты есептерін шешудің алгоритмдері мен әдістерін білуі, алған білімдерін практикада қолдануы, Физикалық өлшеудің әртүрлі әдістемелерін қолдану және эксперименттік деректерді өңдеу дағдыларын меңгеруі тиіс; сондай-ақ нақты жаратылыстану және техникалық мәселелерді шешуге физика-математикалық талдау әдістерін қолдану.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- Электр тізбегін есептеу әдісін дұрыс таңдай білу, нәтижелерді оларды есептеудің басқа әдістерімен және электромагниттік өріс теориясының негізгі заңдылықтарымен салыстыру негізінде тексеру
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- командада Электромагнетизм бойынша кешенді тапсырмаларды орындай білу
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- электромагнетизмнің негізгі заңдылықтарына негізделген бейіндік пәндер бойынша жаңа білімді игеруге дайын болу
Оқыту әдістері
Кредиттік оқыту технологиясы жағдайында сабақтар негізінен белсенді және шығармашылық нысандарда жүргізілуі тиіс. Білім алушыларды білімді іздеуге және басқаруға тартуға, Міндеттерді өз бетінше шешу тәжірибесін алуға ықпал ететін тиімді педагогикалық әдістер мен технологиялардың ішінде мыналарды бөліп көрсету қажет: - проблемалық және жобалық - бағдарланған оқыту технологиясы; -оқу - зерттеу қызметінің технологиялары; - коммуникативтік технологиялар (пікірталас, баспасөз конференциясы, миға шабуыл, оқу пікірталастары және басқа да белсенді нысандар мен әдістер); - кейстер әдісі (жағдайды талдау); - білім алушылар іскерлік, рөлдік, Имитациялық ойындарға қатысатын ойын технологиялары; - ақпараттық-коммуникациялық (оның ішінде қашықтықтан білім беру) технологиялар.
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
| Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
|---|---|---|
| 1 рейтинг | Электромагнетизм саласындағы ғалымдар, жаңалықтар, өнертабыстар (даму тарихы) | 0-100 |
| Электромагнетизм бойынша әр түрлі тақырыптағы СӨЖ есептері (нұсқалар бойынша) | ||
| Өзіндік жұмыс | ||
| зертханалық жұмыс 1 | ||
| зертханалық жұмыс 2 | ||
| зертханалық жұмыс 3 | ||
| зертханалық жұмыс 4 | ||
| кешенді тестілеу 1 | ||
| 2 рейтинг | Электромагнетизм бойынша әр түрлі тақырыптағы СӨЖ есептері (нұсқалар бойынша) | 0-100 |
| зертханалық жұмыс 5 | ||
| зертханалық жұмыс 6 | ||
| зертханалық жұмыс 7 | ||
| Бақылау жұмысы | ||
| кешенді тестілеу 2 | ||
| Қорытынды бақылау | емтихан | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
| Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
|---|---|---|---|---|
| Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
| Практикалық сабақтарда жұмыс істеу, өзіндік және бақылау жұмыстары | қажетті әрекеттер тізбегін сақтай отырып, практикалық жұмысты толық көлемде орындады; жауабын жаңа мысалдармен сүйемелдейді, білімді жаңа жағдайда қолдана алады. Сұрақтарға жауап беру кезінде ол сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, негізгі ұғымдарды дәл анықтайды және түсіндіреді | "5" бағасына қойылатын талаптарды орындады, бірақ 2-3 кемшілік жіберілді, білім алушы оларды дербес немесе оқытушының аздаған көмегі арқылы түзете алады; Жауап жаңа жағдайда білімді қолданбай берілген | жұмысты толық орындамады, бірақ практикалық жұмыс көлемінің кем дегенде 50% - ы, бұл дұрыс нәтижелер мен қорытындылар алуға мүмкіндік береді; жұмыс барысында қателіктер жіберілді. Сұрақтарға жауап беру кезінде білім алушы сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, бірақ жауапта бағдарламалық материалды одан әрі игеруге кедергі келтірмейтін курс сұрақтарын игеруде жеке проблемалар бар | жұмысты толық орындамады немесе жұмыстың орындалған бөлігінің көлемі дұрыс қорытынды жасауға мүмкіндік бермейді. Сұрақтарға жауап беру кезінде Бағдарламаның талаптарына сәйкес негізгі білім мен дағдыларды меңгермегендігін көрсетеді. |
| Коллоквиумдардың әртүрлі түрлері, зертханалық жұмыстарды қорғау (ауызша, жазбаша, аралас, экспресс және т. б.) | теориялық білімді, терминологияны, Осы курстың негізгі заңдылықтарын біледі; құбылыстар мен процестердің мәнін қисынды және дәйекті түрде түсіндіреді; мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергенін және нақтылау сұрақтарына тез жауап беру қабілетін көрсетеді. | теориялық білімге, терминологияға, Осы курстың негізгі заңдарына ие; құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді; мысалдар келтіреді, монологты еркін меңгергендігін көрсетеді, бірақ сонымен бірге мұғалімнің өз бетінше немесе шамалы түзетуімен түзететін маңызды емес қателіктер жібереді. | ол таяз теориялық білімді, дәлелді тұжырымдар жасай алмайтындығын және мысалдар келтіре алмайтындығын көрсетеді, монологиялық сөйлеуді, терминологияны, логиканы және презентация дәйектілігін жете білмейді, мұғалім түзеткен кезде ғана түзете алатын қателіктер жібереді. | пәннің теориялық негіздерін білмегендігін, құбылыстар мен процестерді талдаудың қалыптаспаған дағдыларын көрсетеді, дәлелді қорытынды жасай алмайды және мысалдар келтіре алмайды, мұғалім түзеткен кезде де түзете алмайтын қателіктер жібереді |
| Бақылау мәселелері бойынша әңгімелесу | теориялық білімді, терминологияны, Осы курстың негізгі заңдылықтарын біледі; құбылыстар мен процестердің мәнін қисынды және дәйекті түрде түсіндіреді; мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергенін және нақтылау сұрақтарына тез жауап беру қабілетін көрсетеді. | теориялық білімге, терминологияға, Осы курстың негізгі заңдарына ие; құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді; мысалдар келтіреді, монологты еркін меңгергендігін көрсетеді, бірақ сонымен бірге мұғалімнің өз бетінше немесе шамалы түзетуімен түзететін маңызды емес қателіктер жібереді. | ол таяз теориялық білімді, дәлелді тұжырымдар жасай алмайтындығын және мысалдар келтіре алмайтындығын көрсетеді, монологиялық сөйлеуді, терминологияны, логиканы және презентация дәйектілігін жете білмейді, мұғалім түзеткен кезде ғана түзете алатын қателіктер жібереді. | пәннің теориялық негіздерін білмегендігін, құбылыстар мен процестерді талдаудың қалыптаспаған дағдыларын көрсетеді, дәлелді қорытынды жасай алмайды және мысалдар келтіре алмайды, мұғалім түзеткен кезде де түзете алмайтын қателіктер жібереді |
| Аралық бақылауға арналған тест нысанындағы тапсырмалар | 100-90% дұрыс жауаптар | 89-70% дұрыс жауаптар | 69-50% дұрыс жауаптар | 49-0% дұрыс жауаптар |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
| И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
| 2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
| Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
|---|---|---|---|
| A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
| A- | 3.67 | 90-94 | |
| B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
| B | 3.0 | 80-84 | |
| B- | 2.67 | 75-79 | |
| C+ | 2.33 | 70-74 | |
| C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
| C- | 1.67 | 60-64 | |
| D+ | 1.33 | 55-59 | |
| D | 1.0 | 50-54 | |
| FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
| F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Тақырып 1
- Тақырып 2
- Тақырып 3
- Тақырып 4
- Тақырып 5
- Тақырып 6
- Тақырып 7
- Тақырып 8
- Тақырып 9
- Тақырып 10
- Тақырып 11
- Тақырып 12
Негізгі әдебиет
- 1.Савельев и. в. Жалпы физика курсы: жоғары оқу орындарына арналған оқу құралы: 5 кітапта.: Кітап.2: Электр және магнетизм. - М.: АСТ: Астрель, 2005. – 336 б. http://www.orenport.ru/images/doc/833/Saveliev2.pdf 2. Савельев и.в. Жалпы физика курсы: оқу. жоғары оқу орындарына арналған нұсқаулық: 5 кн.: Кітап. 4: толқындар. Оптика. - М.: Астрель, 2005. – 256 б. 3. Трофимова т.и. физика курсы: оқу. жоғары оқу орындарына арналған нұсқаулық. М.: Академия, 2004.- 560с. 4. Трофимова т.и., Павлова з. г. физика курсының шешімдері бар есептер жинағы: басылым. 2-ші, орындалды./ 3– ші – 591с. М: Жоғары Мектеп, 2002. 5. Детлаф А. А., Яворский Б. М. физика курсы: жоғары оқу орындарына арналған оқу құралы. Басылым. 6-шы, орындалды. - 607 Б. М.: Жоғары Мектеп, 2003.
Қосымша әдебиеттер
- 7. Трофимова т.и. физиканың қысқаша курсы: оқу.жоғары оқу орындарына арналған нұсқаулық. – М.: Жоғары. шк., 2006. - 352 б. https://www.studmed.ru/trofimova-ti-kurs-fiziki_000fd726e5d.html 8. Сивухин Д. В. жалпы физика курсы. Т III. Электр қуаты.- 2 басылым.-1983.-688 Б. 9. Чертов а., Воробьев а. физика пәнінен есепші. – М.: Жоғары мектеп, 1981. https://www.twirpx.com/file/88327 10. Парселл, Э. электр және магнетизм. Т.2. М.: Ғылым, 1975. https://mipt.ru/dasr/upload/922/f_3kf4ub-arphh81ii9w.pdf