Квалиметрия және техникалық өлшемдер
Сипаттама: Пән квалиметрия мен техникалық өлшемдерді зерттейді. Студенттер бөлшектердің геометриялық параметрлерін және олардың беттерінің сипаттамаларын физикалық шамалар, дәлдік дәрежелері, бөлшектердің түйіспелеріне сәйкестігі және олардың өзара ауыстырымдылығы ретінде талдайды. Студенттер оларды өлшеу әдістерін зерттейді, өлшем құралдарының жарамдылығын квалиметриялық сипаттамаларға және өлшеу нәтижелерінің дәлдігіне қарай бағалайды
Кредиттер саны: 5
Пререквизиты:
- Инженерлік білім беруге кіріспе
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
| Жұмыс түрлері | сағат |
|---|---|
| Дәрістер | 15 |
| Практикалық жұмыстар | 30 |
| Зертханалық жұмыстар | |
| СӨЖО | 30 |
| СӨЖ | 75 |
| Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
| Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны | Емтихан |
Компонент: Таңдау бойынша компонент
Цикл: Базалық пәндер
Мақсат
- Квалиметрия және метрология әдістерін игеру, өнім мен процестердің сапасын бағалау және басқару саласында білім алу, сондай-ақ алынған нәтижелердің дұрыстығы мен дәлдігін қамтамасыз ете отырып, өлшеу техникасы мен әдістемелерінің заманауи құралдарын пайдалана отырып техникалық өлшеулер жүргізу қабілетін дамыту.
Міндет
- Студенттерде Квалиметрия және техникалық өлшеу әдістерін қолдана отырып, өнімдерді, процестер мен қызметтерді сандық және сапалық бағалауды жүргізу үшін қажетті кәсіби құзыреттіліктерді қалыптастыру, сондай-ақ сапа саласында басқарушылық шешімдер қабылдау үшін өлшеу нәтижелерін талдау, түсіндіру және пайдалану дағдыларын дамыту.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- Студент квалиметрия және техникалық өлшеулер пәні бойынша негізгі принциптерді, әдістер мен құралдарды меңгерген және түсінеді. Өлшеу жүйелерінің жіктелуі мен қасиеттерін жақсы біледі, өлшеулердің дәлдігі мен сенімділігін талдай алады, өнім мен процестердің сапасын сандық көрсеткіштер негізінде бағалау әдістерін қолдана алады.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- Студент квалиметрия және техникалық өлшеулердің принциптері, әдістері мен құралдары бойынша алған білімдері мен түсініктерін өнімнің және технологиялық процестердің сапасын бағалауға, өлшеу жүйелерін таңдауға және қолдануға, сондай-ақ өлшеу деректерінің дәлдігі мен сенімділігін талдауға қатысты практикалық мәселелерді шешуде пайдалана алады.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- Пәнді меңгеру нәтижесінде өнім сапасын сандық бағалау қағидаттарын, техникалық өлшеу әдістерін және өлшеу құралдарының метрологиялық сипаттамаларын талдау түсінігі қалыптасты. Білім алушы өлшеу ақпараттарының дәлдігі, шынайылығы мен объективтілігін негізді түрде бағалай алады, сондай-ақ кәсіби қызметте инженерлік-техникалық шешімдер қабылдау үшін квалиметрия әдістерін қолдана алады.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- Пәнді меңгеру нәтижесінде білім алушы өлшеу нәтижелері мен сапаны бағалау қорытындыларын дәлелді түрде жеткізуге қажетті коммуникативтік дағдыларды меңгерді, өлшеу әдістемелерін талқылау, деректерді интерпретациялау және техникалық шешімдер қабылдау барысында әріптестерімен тиімді өзара әрекеттесе алады, сондай-ақ қорытындыларды ауызша және жазбаша түрде анық әрі нақты тұжырымдай алады
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- Өнімнің, процестердің және жүйелердің сапасын квалиметриялық бағалау әдістерін нормативтік құжаттар мен ғылыми әдебиеттер негізінде өз бетінше зерделеуге және қолдануға қабілетті.
Оқыту әдістері
Оқу сабақтарын өткізу барысында келесі білім беру технологияларын қолдану көзделеді: Кредиттік оқыту технологиясы жағдайында сабақтар негізінен белсенді және шығармашылық нысандарда жүргізілуі тиіс. Білім алушыларды білімді іздеуге және басқаруға, тапсырмаларды өз бетінше шешу тәжірибесін алуға тартуға ықпал ететін тиімді педагогикалық әдістемелер мен технологиялардың қатарында мыналарды атап өтуге болады: проблемалық және жобалық оқыту технологиялары; оқу-зерттеу қызметі технологиялары; коммуникативтік технологиялар (пікірталас, баспасөз конференциясы, миға шабуыл, оқу дебаттары және басқа да белсенді әдістер мен нысандар); кейс әдісі (жағдайды талдау); іскерлік, рөлдік, имитациялық ойындарға қатысу арқылы жүзеге асырылатын ойын технологиялары; ақпараттық-коммуникациялық (оның ішінде қашықтықтан оқыту) технологиялар.
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
| Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
|---|---|---|
| 1 рейтинг | Қазіргі дәрістер бойынша сауалнама. Таратпа материалдар бойынша тест тапсырмалары. Қатысу деңгейі. | 0-100 |
| Измерение цилиндрических деталей штангенциркулем, заключение о годности по размерам и отклонениям формы. | ||
| Нәтижелерді талдай отырып, микрометрлік құралмен өлшеу. | ||
| Индикаторлы ішкі өлшегішпен өлшеу. Өлшемдер мен пішін ауытқулары бойынша жарамдылығы туралы қорытынды. | ||
| 2 рейтинг | Дәрістер бойынша ағымдағы сауалнама. Таратпа материалдар бойынша тест тапсырмалары. Қатысуы. | 0-100 |
| Тегіс қондыру жанасуларды таңдау.Жүктелу түрлері және подшипник сақиналарына орналасуларды таңдау. | ||
| Арнайы қосылыстардың орналасуын таңдау. Допуск өрістерін анықтау, орналасуларды тағайындау және жіптің допусктары мен ауытқуларын жазып алу. | ||
| Шлицті қосылыстардың таңдалуы. Орталықтау диаметрі мен шлицті қосылыстардың еніне арналған ыңғайлы саңылауларды тағайындау. | ||
| Қорытынды бақылау | емтихан | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
| Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
|---|---|---|---|---|
| Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
| Практикалық тапсырмалар | Материалды жақсы түсіну, жан-жақты білім, керемет Дағдылар мен дағдылар | Материалды толық түсіну, жақсы білім, шеберлік және біліктілік | Материалды қабылдаулы түсіну, қанағаттанарлық білім, іскерлік және дағдылар | материалдың негізгі мазмұны игерілмеген және ашылмаған; студенттің жауап беруден бас тартуы. |
| Рейтингтік тест 1, 2 | Материалды жақсы түсіну, жан-жақты білім, керемет Дағдылар мен дағдылар | Материалды толық түсіну, жақсы білім, шеберлік және біліктілік | Материалды қабылдаулы түсіну, қанағаттанарлық білім, іскерлік және дағдылар | Оқу материалының негізгі мазмұны меңгерілмеген және ашылмаған; қорытынды мен жинақтау жоқ; студент жауабында өрескел қателер жіберілген; жауап беру барысында тақырыптан және оқу бағдарламасынан едәуір ауытқу байқалады; жауап беруден бас тарту |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
| И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
| 2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
| Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
|---|---|---|---|
| A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
| A- | 3.67 | 90-94 | |
| B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
| B | 3.0 | 80-84 | |
| B- | 2.67 | 75-79 | |
| C+ | 2.33 | 70-74 | |
| C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
| C- | 1.67 | 60-64 | |
| D+ | 1.33 | 55-59 | |
| D | 1.0 | 50-54 | |
| FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
| F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Көлік техникасы, көлік жүйелері және қызмет көрсету саласында қолданылатын сапаны бағалау қағидаттары мен техникалық өлшеу әдістерін зерттеу, оларды көлік құралдары мен инфрақұрылымды жобалау, пайдалану және техникалық жай-күйін бақылау кезінде қолдану мақсатында
- Стандарттау жөніндегі нормативтік құжаттар және стандарт түрлері
- Жылтыр цилиндрлік қосылыстардың өзара алмасушылығы
- Көрсетілмеген шекті өлшемдер, дәлдік сыныптары және квалитеттер, сызбалардағы белгілеулер
- Жылтыр цилиндрлік қосылыстарға арналған калибрлер
- Қондырмаларды есептеу және таңдау
- Айналмалы подшипниктердің рұқсаттар және қондырмалар жүйесі
- Айналмалы подшипниктердің рұқсаттар және қондырмалар жүйесі
- Өлшем тізбектері
- Бөлшектердің пішіні, орналасуы, беттің аласа және толқындығы ауытқуларын нормалау
- Өзара алмастырмалылық, бұрандалы қосылыстарды бақылау әдістері мен құралдары
- Өзара алмастырмалылық, конус қосылыстарын бақылау әдістері мен құралдары
- Тісті және құмырсқалы берілістердің өзара алмастырмалылығы, бақылау әдістері мен құралдары
- Дәлдікті метрологиялық қамтамасыз ету
- Сапаға әсер ететін факторлар мен жағдайлар
Негізгі әдебиет
- 1) Комбаев К.К. «Метрология стандартизация и сертификация» — учебник для технических специальностей. Алматы, «Эверо», 2015. 2) Дудкин М.В., Комбаев К.К. «Сызықтық өлшеулер» — Өскемен қаласы, ШҚМТУ, 2012. 3) Якушев А.И. «Взаимозаменяемость, стандартизация и технические измерения». — М.: Машиностроение, 2007. 4) Комбаев К.К. «Метрология, стандарттау және сертификаттау» (2-е издание, обновленное). Алматы «Эверо», 2018. (Учебное пособие).
Қосымша әдебиеттер
- 5) Жетесова Г. С., Жунусова А. Ш., Бийжанов С. К. «Квалиметрия»: учебник / 3-е изд. — Караганда : КарТУ, 2023. — 195 с. elib.kstu.kz. 6) В. Ю. Шишмарёв «Технические измерения и приборы» — учебник, 3-е изд., переработанное и дополненное, УМО. library.atu.edu.kz. 7) Е. С. Аскаров «Метрология и технические измерения»: Учебное пособие — Алматы: Экономика, 2016. lib.ineu.edu.kz. 8) К. Е. Қаржаубаев «Квалиметрия и статистические методы управления качеством»: учебное пособие — Алматы : Нур‑Принт, 2015. iprbookshop.ru. 9)Н. С. Козловский, В. М. Ключников «Сборник примеров и задач по курсу “Основы стандартизации, допуски, посадки и технические измерения”» — М.: Машиностроение, 1983. lib.ineu.edu.kz. 10) И. М. Лифиц «Стандартизация, метрология и сертификация» (8‑е изд., перераб. и доп.) — М.: Юрайт, 2008.