Теориялық механика
Сипаттама: «Теориялық механика» курсы инженерлік пәндер үшін іргелі болып табылады және механикалық қозғалыс пен материалдық денелердің өзара әрекеттесуінің жалпы заңдылықтарын зерттейді. Курс үш негізгі бөлімді қамтиды: статика (денелердің тепе-теңдігін зерттеу), кинематика (себептерді есепке алмай қозғалысты сипаттау) және динамика (әсер етуші күштерді ескере отырып қозғалысты талдау). Бұл курс кейінгі инженерлік есептеулер мен жобалаудың негізін құрайды.
Кредиттер саны: 5
Пререквизиты:
- Физика
- Физика. Мектеп курсы
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
| Жұмыс түрлері | сағат |
|---|---|
| Дәрістер | 15 |
| Практикалық жұмыстар | 30 |
| Зертханалық жұмыстар | |
| СӨЖО | 30 |
| СӨЖ | 75 |
| Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
| Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны | Емтихан |
Компонент: ЖОО компоненті
Цикл: Базалық пәндер
Мақсат
- студенттерде болашақ кәсіптік қызметте инженерлік есептерді шешуге қажетті механиканың іргелі заңдары мен принциптері саласындағы білім, білік, дағдыларды қалыптастыру.
Міндет
- Теориялық механиканың негізгі бөлімдерін оқу: статика, кинематика және динамика; күштерді, моменттерді және тірек реакцияларын есептеу әдістерін меңгеру, сондай-ақ қатты дене мен оның жүйелерінің қозғалысын талдау; үйренген принциптер мен теоремаларды (мысалы, кинетикалық энергия теоремасы, д'Аламбер принципі) механикалық жүйелерге қатысты практикалық есептерді шешу үшін қолдануды үйрену.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- Студент механиканың іргелі заңдары мен аксиомаларын (статика, кинематика, динамика), сонымен қатар механикалық жүйелердің қозғалысын сипаттау және талдау үшін қажетті негізгі теоремаларды (кинетикалық энергияның өзгеруі, массалар центрінің қозғалысы туралы, д'Аламбер принципі) біледі және түсінеді.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- Студент нақты инженерлік құрылымдарда есептеу сұлбаларын құру, қозғалыстың дифференциалдық теңдеулерін құрастыру, шектеулердің, жылдамдықтардың, үдеулердің және күштердің реакцияларын есептеу үшін математикалық аппараттарды және сандық әдістерді қолдана алады.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- Студент белгілі бір мәселені шешудің ең тиімді әдісін (мысалы, энергия немесе күш) таңдауды бағалай және негіздей алады, олардың физикалық сенімділігі бойынша алынған есептеу нәтижелерін (CRR) талдай алады және механикалық жүйелердің өнімділігі туралы қорытындыларды тұжырымдай алады.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- Студент шешім алгоритмдерін нақты көрсету және олардың есептеу және графикалық жұмысын дәлелді қорғауды қамтамасыз ету, сондай-ақ топтық практикалық тапсырмаларды орындау кезінде топта тиімді ынтымақтастық жасау үшін кәсіби инженерлік терминологияны меңгереді.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- Студент механиканың жаңа теориялық және қолданбалы салаларын (мысалы, әсер ету динамикасы, діріл теориясы) үздіксіз меңгеру үшін қажетті өздігінен білім алу дағдыларына ие болады, бұл келесі инженерлік пәндерді оқуға негіз болады.
Оқыту әдістері
Оқыту сабақтарында келесі заманауи білім беру технологиялары қолданылады: Проблемалық оқыту: кешенді талдауды және бірнеше теоремаларды қолдануды қажет ететін есептерді шешу (мысалы, д'Аламбер принципін қолданумен байланысты есептер); Ақпараттық-коммуникациялық технологиялар: денелер мен жүйелердің қозғалысын модельдеу және визуализациялау үшін арнайы бағдарламалық қамтамасыз етуді пайдалану; Мәтінмәндік оқыту: Оқушылардың болашақ мамандықтарына (тасымалдау, тау-кен ісі, металл өңдеу) қатысты мысалдар арқылы механика принциптерін тексеру.
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
| Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
|---|---|---|
| 1 рейтинг | Тапсырма 1. Қатты дене тіректерінің реакцияларын анықтау бойынша С-1 есептік-графикалық жұмысты шешу және қорғау. | 0-100 |
| Тапсырма 2. Аралық топсалардағы тіреу реакциялары мен қысымды анықтау бойынша С-2 есеп-графикалық жұмысының шешімі және қорғауы. | ||
| Тапсырма 3. Нүкте қозғалысының берілген теңдеулері бойынша оның жылдамдықтары мен үдеулерін анықтау бойынша К-1 есептік-графикалық жұмысты шешу және қорғау. | ||
| 2 рейтинг | Тапсырма 4. Жазық механизмдердің кинематикалық талдауы бойынша К-2 есептік-графикалық жұмысты шешу және қорғау. | 0-100 |
| Тапсырма 5. Тұрақты күштердің әсерінен материалдық нүкте қозғалысының дифференциалдық теңдеулерін интегралдау бойынша Д-1 есептеу-графикалық жұмысын шешу және қорғау. | ||
| Тапсырма 6. Кинетикалық энергияны зерттеу теоремасын механикалық жүйенің қозғалысын зерттеуге қолдану бойынша D-2 есептеу-графикалық жұмысының шешімі және қорғауы. | ||
| Тапсырма 7. Байланыс реакцияларын анықтауда д'Аламбер принципін қолдану бойынша D-3 есептеу-графикалық жұмысының шешімі және қорғауы. | ||
| Қорытынды бақылау | емтихан | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
| Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
|---|---|---|---|---|
| Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
| Практикалық жұмысты орындау және қорғау. | 1. Жұмыс толық, нақты және қажетті түсіндірмелермен орындалады. Бастапқы деректер, есептеу нәтижелері, өлшем бірліктері, қорытындылар беріледі. 2. Есеп сызбалары (фигуралар, сызбалар) сызу құралдарының немесе графикалық бағдарламалардың көмегімен дәл толтырылады. 3. Жұмысты қорғау кезінде студент материалды жақсы меңгерген, терминологияны меңгерген, қосымша сұрақтарға толық жауап береді. | 1. Жұмыс толық көлемде, тек болмашы ескертулермен, нақты және қажетті түсіндірмелермен аяқталады. Бастапқы деректер, есептеу нәтижелері, өлшем бірліктері, қорытындылар беріледі. 2. Есеп сызбалары (фигуралар, сызбалар) сызу құралдарының немесе графикалық бағдарламалардың көмегімен дәл толтырылады. 3. Жұмысты қорғау кезінде студент материалмен жеткілікті түрде таныс емес, терминологияда қателіктер жібереді, қосымша сұрақтарға жауап беруде қиналады. | 1. Жұмыс нашар орындалған және дәл емес; қажетті түсініктемелер жоқ; бастапқы деректер, есептеу нәтижелері, өлшем бірліктері немесе қорытындылар жоқ. 2. Есептік диаграммалар (фигуралар, сызбалар) нашар орындалған немесе қателері бар. 3. Жұмысты қорғау кезінде студент материалды нашар меңгереді, терминологияны нашар меңгереді, жұмыс бойынша сұрақтарға жауап беруде қателіктер жібереді. | 1. Жұмыс өрескел қателермен аяқталып, салғырт; қажетті түсініктемелер жоқ; бастапқы деректер, есептеу нәтижелері, өлшем бірліктері немесе қорытындылар жоқ. 2. Жұмыста жетіспейтін немесе дұрыс орындалмаған есептік диаграммалар (суреттер, сызбалар) бар. 3. Жұмысты қорғау кезінде студент материалда бағдарсыз, терминологияны білмейді, жұмыс бойынша сұрақтарға жауап бермейді. |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
| И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
| 2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
| Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
|---|---|---|---|
| A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
| A- | 3.67 | 90-94 | |
| B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
| B | 3.0 | 80-84 | |
| B- | 2.67 | 75-79 | |
| C+ | 2.33 | 70-74 | |
| C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
| C- | 1.67 | 60-64 | |
| D+ | 1.33 | 55-59 | |
| D | 1.0 | 50-54 | |
| FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
| F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Тақырып 1
- Тақырып 2
- Тақырып 3
- Тақырып 4
- Тақырып 5
- Тақырып 6
- Тақырып 7
- Тақырып 8
- Тақырып 9
- Тақырып 10
- Тақырып 11
- Тақырып 12
- Тақырып 13
- Тақырып 14
- Тақырып 15
Негізгі әдебиет
- 1. Никитин Н.Н. Теориялық механика курсы. – Мәскеу: Высшая школа, 1990. - 608 б. 2. Л.П.Есипенко, Г.А.Байзақова Теориялық механика. – Өскемен, 2013 ж. 3. Тарг С.М. Теориялық механиканың қысқаша курсы. – Мәскеу: Высшая школа, 1986. - 416 б. 4. Яблонский А.А., Никифорова В.М. Теориялық механика курсы, 1, 2 бөлімдер. – Санкт-Петербург, 2002. - 650 б. 5. Теориялық механика бойынша курстық жұмыстарға арналған тапсырмалар жинағы: Жоғары техникалық мектептерге арналған оқулық / А.А.Яблонский, С.С.Нореико, С.А.Вольфсон, т.б.; Ред. А.А.Яблонский. - 3-ші басылым, рев. - М.: Жоғары. мектеп, 1978. – 385 б. 6. Мещерский И.В. Теориялық механика бойынша есептер жинағы. – М.: Наука, 2002 – 480 б. 7. Аманжолова Ш. S. Механизмдер мен машиналар теориясы: дәрістер курсы. 8. Белоконев, Игорь Максимович. Механизмдер мен машиналар теориясы: дәріс конспектісі. 9. Бурковский А. Механизмдер мен машиналар теориясы. 10. Жолдасбеков У.А. Механизмдер мен машиналар динамикасы: монография.
Қосымша әдебиеттер
- 1. Теориялық механика: оқу құралы / Е.В.Матвеева, М.А.Васечкин, Е.В.Литвинов, М.А.Акенченко. - Воронеж: Воронеж мемлекеттік инженерлік технологиялар университеті, 2023. - 52 б. - ISBN 978-5-00032-641-1. - Мәтін: электронды // IPR SMART сандық білім беру ресурсы: [веб-сайт]. - URL: https://www.iprbookshop.ru/132746.html 2. Теориялық механика. Студенттердің білімін, дағдысын, дағдысын және рефлексиясын бағалаудың инновациялық және көп деңгейлі құралдары, есептеу және графикалық жұмыс мәселелері, оқу-зерттеу жұмыстары: оқу құралы / А.Е.Джашитов, О.А.Цветкова, В.О.Горбачев [және т.б.]. - Саратов: Ю.А. атындағы Саратов мемлекеттік техникалық университеті. Гагарин, ЕБС АСВ, 2023. - 176 б. - ISBN 978-5-7433-3557-2. - Мәтін: электронды // IPR SMART сандық білім беру ресурсы: [сайт]. - URL: https://www.iprbookshop.ru/138063.html 3. Айналмалы қозғалыс механикасы: оқу құралы / А.Б.Маношкин, В.В.Иванов, В.В.Иняков [және т.б.]. - Рязань: Рязань мемлекеттік радиотехника университеті, 2023. - 80 б. - Мәтін: электронды // IPR SMART сандық білім беру ресурсы: [сайт]. - URL: https://www.iprbookshop.ru/134861.html 4. Ломакина, О.В.Механика: теория, есептер шығару мысалдары: оқу құралы / О.В.Ломакина, К.В.Шестаков. — Тамбов: Тамбов мемлекеттік техникалық университеті, АСВ электронды кітапхана жүйесі, 2023. — 80 б. — ISBN 978-5-8265-2558-6. — Мәтін: электронды // IPR SMART сандық білім беру ресурсы: [веб-сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/141057.html 5. IPR SMART http://www.iprbookshop.ru 6. ScienceDirect - http://www.sciencedirect.com. 7. EBSCO Discovery Service (EDS) - http://search.ebscohost.com