Мобильді машиналардағы гидравликалық және жылутехникалық жүйелері

Есеркегенова Бекзат Жамбылқызы

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Бұл курс гидравликаның негіздерін және жылжымалы машиналардағы гидравликалық жүйелердің түрлерін зерттейді. Студенттер гидростатикалық және гидродинамикалық жүйелер мен жетектердің жұмыс істеу принциптерін, олардың негізгі бөліктерін және түйіндерін талдайды. Студенттер гидростатикалық жетектердің және гидромеханикалық берілістердің конструкциясын қарастырады. Студенттер жылу техникасы мен жылу алмасу процестерінің негіздерін талдайды. Студенттер жылжымалы машиналардағы тетіктер мен тораптарды термобақылау жүйелерінің конструкциясы мен жұмыс істеу принциптерін оқиды.

Кредиттер саны: 6

Пререквизиты:

  • Физика

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 45
Практикалық жұмыстар 15
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 30
СӨЖ 90
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны Емтихан

Компонент: ЖОО компоненті

Цикл: Кәсіптік пәндер

Мақсат
  • Гидравликалық және жылу жүйелерінің негізін құрайтын негізгі заңдылықтар мен принциптерді, сонымен қатар олардың құрамдас бөліктерін зерттеу.
Міндет
  • Гидравликалық және жылу жүйелерінің негізгі принциптерін, оның ішінде гидравлика, жылу алмасу және термодинамика заңдарын меңгеру.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • Студент гидростатиканың, гидродинамиканың және жылу алмасудың физикалық принциптерін, сондай-ақ гидравликалық жетек тетіктерінің (сорғылар, гидравликалық қозғалтқыштар, басқару блоктары) және жылжымалы машиналарды салқындату жүйелерінің конструкциялық принциптерін, жіктелуін және пайдалану сипаттамаларын біледі және түсінеді.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • Студент жетектер мен басқару құрылғыларының гидравликалық және энергетикалық есептеулерінің әдістерін қолдана алады, сонымен қатар жылу жағдайларын диагностикалау және оңтайландыру үшін инженерлік формулалар мен анықтамалық деректерді пайдалана алады және жылжымалы машиналар (оның ішінде тау-кен және көлік жабдықтары) гидравликалық жүйелерінің тиімділігін анықтайды.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • Студент техникалық жағдайды бағалай алады және гидравликалық және жылу жүйелерінің жобалық шешімдерін таңдауды негіздей алады, ақаулардың алдын алу үшін шешімдер қабылдай алады (мысалы, жұмыс сұйықтығының кавитациясы немесе қызып кетуі) және жүйелердің қауіпсіздігі мен сенімділігі туралы пайымдауларды тұжырымдай алады.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • Студент гидравлика және жылу техникасы бойынша жобалау және есептеу шешімдерін тиімді ұсыну үшін кәсіби инженерлік терминологияны меңгереді және жабдықтың ақаулары мен техникалық қызмет көрсету әдістерін талқылағанда топта тиімді жұмыс істей алады.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • Студенттер гидротехникалық жабдықтар мен жылу алмастырғыштардың жаңа түрлерін өз бетінше меңгеру дағдыларын дамытады, бұл олардың көлік және тау-кен техникасы салаларындағы біліктіліктерін үздіксіз арттыруға және инновациялық технологияларды меңгеруге мүмкіндік береді.
Оқыту әдістері

• Проблемалық оқыту: студенттерге мобильді машиналарда кездесетін гидравликалық және жылу жүйелеріне қатысты практикалық есептер мен тапсырмаларды шешуге шақырылады, бұл өз бетінше есептерді шешуге және сыни ойлауды дамытады. • Ақпараттық-коммуникациялық технологиялар: Анықтамалық ақпаратқа қол жеткізу және есептеулер жүргізу үшін электронды оқулықтар мен онлайн ресурстарды пайдалану. • Мәтінмәндік оқыту: нақты көліктік және көліктік-технологиялық машиналардың диаграммалары мен сызбаларын пайдалана отырып, нақты мысалдар арқылы тақырыпты зерттеу.

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг Дәріс 1 0-100
Дәріс 2
Дәріс 3
Дәріс 4
Дәріс 5
Дәріс 6
Практикалық тапсырма 1
Практикалық тапсырма 2
Практикалық тапсырма 3
Практикалық тапсырма 4
Практикалық тапсырма 5
Практикалық тапсырма 6
Практикалық тапсырма 7
Аралық бақылау 1
Практикалық тапсырма 8
2  рейтинг Дәріс 7 0-100
Дәріс 8
Дәріс 9
Дәріс 10
Дәріс 11
Дәріс 12
Практикалық тапсырма 9
Практикалық тапсырма 10
Практикалық тапсырма 11
Практикалық тапсырма 12
Практикалық тапсырма 13
Практикалық тапсырма 14
Аралық бақылау 2
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Практикалық жұмысты орындау және қорғау. 1. Жұмыс толық, нақты және қажетті түсіндірмелермен орындалады. Бастапқы деректер, есептеу нәтижелері, өлшем бірліктері, қорытындылар беріледі. 2. Есеп сызбалары (фигуралар, сызбалар) сызу құралдарының немесе графикалық бағдарламалардың көмегімен дәл толтырылады. 3. Жұмысты қорғау кезінде студент материалды жақсы меңгерген, терминологияны меңгерген, қосымша сұрақтарға толық жауап береді. 1. Жұмыс толық көлемде, тек болмашы ескертулермен, нақты және қажетті түсіндірмелермен аяқталады. Бастапқы деректер, есептеу нәтижелері, өлшем бірліктері, қорытындылар беріледі. 2. Есеп сызбалары (фигуралар, сызбалар) сызу құралдарының немесе графикалық бағдарламалардың көмегімен дәл толтырылады. 3. Жұмысты қорғау кезінде студент материалмен жеткілікті түрде таныс емес, терминологияда қателіктер жібереді, қосымша сұрақтарға жауап беруде қиналады. 1. Жұмыс нашар орындалған және дәл емес; қажетті түсініктемелер жоқ; бастапқы деректер, есептеу нәтижелері, өлшем бірліктері немесе қорытындылар жоқ. 2. Есептік диаграммалар (фигуралар, сызбалар) нашар орындалған немесе қателері бар. 3. Жұмысты қорғау кезінде студент материалды нашар меңгереді, терминологияны нашар меңгереді, жұмыс бойынша сұрақтарға жауап беруде қателіктер жібереді. 1. Жұмыс өрескел қателермен аяқталып, салғырт; қажетті түсініктемелер жоқ; бастапқы деректер, есептеу нәтижелері, өлшем бірліктері немесе қорытындылар жоқ. 2. Жұмыста жетіспейтін немесе дұрыс орындалмаған есептік диаграммалар (суреттер, сызбалар) бар. 3. Жұмысты қорғау кезінде студент материалда бағдарсыз, терминологияны білмейді, жұмыс бойынша сұрақтарға жауап бермейді.
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Тақырып 1
  • Тақырып 2
  • Тақырып 3
  • Тақырып 4
  • Тақырып 5
  • Тақырып 6
  • Тақырып 7
  • Тақырып 8
  • Тақырып 9
  • Тақырып 10
  • Тақырып 11
  • Тақырып 12
Негізгі әдебиет
  • 1. Гидравлика, гидравликалық машиналар және гидропневматикалық жетек: ЖОО-ға арналған оқулық / С.П.Стесин редакциясы. – Мәскеу: Академия, 2005. – 335 б. - (жоғары кәсіптік білім). - Библиография: б. 332. - https://www.ektu.kz/usercontrols/library/LibraryFiles/%D0%94%D0%9A_%D0%9C%D0%B0%D1%88%D0%B8%D0%BD._%D0%B8_%D0%A2%D0%9A%D0d 2. Лепешкин А.В. Гидравлика және гидропневматикалық жетек: оқу құралы / А.В.Лепешкин, А.А.Михайлин, А.А.Шейпак. - 3-ші басылым, стереотип. - М.: МГИМО, 2005. - 2-бөлім: Гидравликалық машиналар және гидропневматикалық жетек / өңдеген А.А. Шейпак. - 2005. - 350 б.: сур. - Библиография: 349-350 б. - https://www.ektu.kz/usercontrols/library/LibraryFiles/%D0%94%D0%9A_%D0%9C%D0%B0%D1%88%D0%B8%D0%BD._%D0%B8_%D0%A2%D0%9A%D0%9C.p 3. Пастоев, И.Л. Гидропневматикалық жетек: Университеттерге арналған оқулық / И.Л. Пастоев, Н.И.Берлизев, В.Ф.Еленкин. - 2-ші басылым. - Мәскеу: Мәскеу мемлекеттік тау-кен университеті, 2000. - 32 б. - (жоғары тау-кен білімі). - Конгресс кітапханасы. - https://www.ektu.kz/usercontrols/library/LibraryFiles/%D0%94%D0%9A_%D0%9C%D0%B0%D1%88%D0%B8%D0%BD._%D0%B8_%D0%A2%D0%9A%D0%9C.p
Қосымша әдебиеттер
  • 1. IPR SMART http://www.iprbookshop.ru 2. ScienceDirect - http://www.sciencedirect.com. 3. EBSCO Discovery Service (EDS) - http://search.ebscohost.com 4. G464 - Көлік және көліктік-технологиялық машиналар мен жабдықтардың гидравликалық және пневматикалық жүйелері: оқу құралы / В.В. Буренин, Г.С.Мазлумян, Л.А.Пресняков, Г.О.Трифонова, О.И. Трифонова, Р.В. Чайка. – Мәскеу: ФМУ «ЦЕНКИ»-ҚБТХМ филиалы, 2017. – 217 б. - ISBN 978-5-7962-0223-4 5. G 47 - Мысалдар мен есептердегі гидравликалық және гидравликалық жетек: оқу құралы / Г.Я. Суров, А.Н. Вихарев, И.И. Долгова, В.А. Барабанов. - 2-бас., қайта қаралған. және қосымша - Архангельск: Солтүстік (Арктикалық) федералды университеті, 2010. -338 б. - ISBN 978-5-261-00493-6