Заманауи жол материалдары
Сипаттама: Пән студенттердің автомобиль жолдарын жобалау, салу, қайта құру, жөндеу және күтіп ұстау үшін заманауи жол-құрылыс материалдарын дұрыс және үнемді таңдауға дайындығын қалыптастырады. Ол үшін оқу бағдарламасында табиғи және жасанды материалдардың қасиеттерін жол жамылғысы конструкцияларында пайдалану кезінде, сондай-ақ автомобиль жолдарының элементтерін тиімді жөндеу және күтіп ұстау кезінде зерделеуге қатысты мәселелер кешені көзделеді.
Кредиттер саны: 5
Пререквизиты:
- Физика
- Топырақ механикасы
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
| Жұмыс түрлері | сағат |
|---|---|
| Дәрістер | 15 |
| Практикалық жұмыстар | 15 |
| Зертханалық жұмыстар | 15 |
| СӨЖО | 30 |
| СӨЖ | 75 |
| Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
| Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны | емтихан |
Компонент: ЖОО компоненті
Цикл: Базалық пәндер
Мақсат
- Жол-құрылыс материалдарының түрлері, оларды алу тәсілдері, әртүрлі жол-құрылыс материалдарының қасиеттері мен қолдану салалары туралы кәсіби білімді қалыптастыру, сондай-ақ осы білімді автомобиль жолдарын салудың өндірістік-технологиялық мәселелерін тиімді шешуге мүмкіндік беретін практикада қолдана білу.
Міндет
- Бакалаврдың біліктілік сипаттамасына сәйкес құрылысшының қызмет саласына жататын барлық бөлімшелердегі барлық лауазымдарда болашақта тиісті функционалдық міндеттерді табысты орындау үшін қажетті білім мен дағдыларды қамтамасыз ету.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- Инженерлік бағытқа арналған техникалық ғылым аумағында алынған базалық және арнайы білімді жұмыста қолдана білу қабілеттілігінің болуы. Жаңа материалдар мен қондырғыларды игеру қабілеттілігінің болуы.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- Нәтижелерді өңдеумен және талдаумен берілген әдістемелер бойынша эксперименттер жүргізе білу, қолданылатын материалдар мен дайын бұйымдардың физикалық-механикалық қасиеттері мен технологиялық көрсеткіштерін анықтау бойынша стандартты сынау әдістерін қолдана білу.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- Жобалық шешімдердің техникалық-экономикалық негіздемесін жүргізе білу, өндірістік учаскелерді құру немесе қайта құру бойынша ұйымдастыру-жоспарлы есептерді орындау, қызметкерлердің және еңбекақы төлеу қорларының жұмысын жоспарлау, технологиялық жабдықтарды пайдаланудың прогрессивті әдістерін қолдана білу.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- Техникалық құжаттаманы (жұмыс кестелері, нұсқаулықтар, сметалар, жоспарлар, материалдар мен жабдықтарға өтінімдер) жасауға, стандарттау, техникалық құралдарды, жүйелерді, процестерді, жабдықтар мен материалдарды сертификаттауға техникалық дайындау бойынша жұмыстарды орындауға, технологиялық процестерді метрологиялық қамтамасыз етуді ұйымдастыруға, кәсіпорында сапа менеджменті жүйесін құру үшін құжаттаманы дайындауға дайындық.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- Ғылыми-техникалық ақпаратты, отандық және шетелдік тәжірибені жүйелі зерттеуге, патенттік зерттеулерді жүргізуге негізделген зерттеу қызметінің базалық әдістерін пайдалана отырып, инновациялық жобалармен жұмыс істеуге қатысу қабілеті.
Оқыту әдістері
- Пәнді оқыту үшін дәстүрлі технологиялар қарастырылған: аудиториялық сабақтар және студенттердің өзіндік жұмысы. Дәріс курсы мультимедиялық түрде ұсынылған. Дәрістің басында және соңында дәріс материалын ұсыну кезінде мотивациялық сөйлеу қолданылады. Дәріс-презентацияда мәтіндік, аудио және бейне ақпарат, графиктер, кестелер және т.б. қолданылады.
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
| Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
|---|---|---|
| 1 рейтинг | №1 практикалық жұмыс | 0-100 |
| №2 практикалық жұмыс, зерханалық жұмыс №1 | ||
| №3 практикалық жұмыс | ||
| №4 практикалық жұмыс, зерханалық жұмыс №2 | ||
| №5 практикалық жұмыс | ||
| реферат, зерханалық жұмыс №3 | ||
| Бақылау сұрақтары | ||
| 2 рейтинг | №6 практикалық жұмыс | 0-100 |
| №7 практикалық жұмыс, зерханалық жұмыс №4 | ||
| №8 практикалық жұмыс | ||
| №9 практикалық жұмыс, зерханалық жұмыс №5 | ||
| №10 практикалық жұмыс | ||
| Бақылау сұрақтары | ||
| Қорытынды бақылау | емтихан | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
| Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
|---|---|---|---|---|
| Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
| Практикалық (зертханалық) сабақтарда жұмыс істеу | Қажетті әрекеттер тізбегін сақтай отырып, практикалық жұмысты толық көлемде орындады; жауапта барлық жазбаларды, кестелерді, суреттерді, сызбаларды, графиктерді, есептеулерді дұрыс және ұқыпты орындайды; қателерді талдауды дұрыс орындайды. | "5" бағасына қойылатын талаптарды орындады, бірақ 2-3 кемшіліктер жіберілді. Білім алушының сұрақтарға жауабы 5-ке жауапқа қойылатын негізгі талаптарды қанағаттандырады, бірақ жаңа жағдайда білімді қолданбай, бұрын зерттелген материалмен және басқа пәндерді оқу кезінде игерілген материалмен байланысты пайдаланбай беріледі. | Жұмысты толық орындамады, бірақ практикалық жұмыс көлемінің кем дегенде 50% - ы, бұл дұрыс нәтижелер мен қорытындылар алуға мүмкіндік береді; жұмыс барысында қателіктер жіберілді. | Жұмысты толық орындамады немесе жұмыстың орындалған бөлігінің көлемі дұрыс қорытынды жасауға мүмкіндік бермейді. Сұрақтарға жауап беру кезінде Бағдарламаның талаптарына сәйкес негізгі білім мен дағдыларды меңгермегендігін көрсетеді. |
| Бақылау сұрақтары бойынша әңгімелесу | Жүйелік теориялық білімді көрсетеді, құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергенін және нақтылау сұрақтарына тез жауап беру қабілетін көрсетеді | Жақсы теориялық білімді көрсетеді, логикалық және дәйекті түрде мәнін, құбылыстары мен процестерін түсіндіреді, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергенін көрсетеді, бірақ сонымен бірге оқытушының өз бетінше немесе шамалы түзетуімен түзететін маңызды емес қателіктер жібереді | Ол таяз теориялық білімді, дәлелді қорытынды жасай алмайтындығын және мысалдар келтіре алмайтындығын көрсетеді, оқытушы түзеткен кезде ғана түзете алатын қателіктер жібереді. | Пәннің теориялық негіздерін білмегендігін, монологиялық сөйлеуді нашар меңгергендігін көрсетеді, терминологияны білмейді, презентацияның қисындылығы мен дәйектілігінің жоқтығын көрсетеді, оқытушы түзеткен кезде де түзете алмайтын қателіктер жібереді, сабаққа жауап беруден бас тартады. |
| Емтихандық блок | Зерттелген материалдың барлық көлемін терең және толық білу мен түсінуді көрсету; қарастырылып отырған ұғымдардың, құбылыстар мен заңдылықтардың, теориялардың, қатынастардың мәнін толық түсіну; зерттелген материал негізінде толық және дұрыс жауап құра білу; Негізгі ережелерді бөліп көрсету, нақты мысалдармен, фактілермен жауапты өз бетінше қолдау; талдау жасау, қорытындылар жалпылау дербес дәлелденген; пәнаралық және (бұрын алынған білім негізінде) және ішкі байланыстарды белгілей білу. | Барлық зерттелген бағдарламалық материалды білу; зерттелген теорияларға негізделген толық және дұрыс жауап; зерттелген материалды көбейту кезіндегі елеусіз қателер мен кемшіліктер, ғылыми терминдерді қолдану кезінде немесе қорытындылар мен жалпылауда ұғымдарды анықтау, дәлсіздік; материал белгілі бір логикалық ретпен баяндалады, бірақ бір өрескел қателік немесе екіден көп емес кемшіліктер жіберіледі және студент оларды талап еткенде немесе мұғалімнің аздаған көмегі арқылы өздігінен түзете алады; негізінен оқу материалын игерген; нақты мысалдармен жауапты растайды | Жауапта тақырыптан айтарлықтай ауытқулар бар; сұрақтарда қарастырылған мәселені талдау үзінді, толық емес; фактілер әрқашан пікірлерден бөлінбейді, бірақ студент олардың арасындағы айырмашылықты түсінеді. | Материалдың негізгі мазмұны игерілмеген немесе ашылмаған; қорытындылар мен жалпылаудың болмауы; студенттің жауабындағы өрескел қателіктер кездеседі; тақырыптан және зерттелетін бағдарламадан жауап беру процесінде айтарлықтай ауытқу; жауап беруден бас тарту. |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
| И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
| 2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
| Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
|---|---|---|---|
| A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
| A- | 3.67 | 90-94 | |
| B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
| B | 3.0 | 80-84 | |
| B- | 2.67 | 75-79 | |
| C+ | 2.33 | 70-74 | |
| C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
| C- | 1.67 | 60-64 | |
| D+ | 1.33 | 55-59 | |
| D | 1.0 | 50-54 | |
| FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
| F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Жол-құрылыс материалдарының негізгі қасиеттері
- Табиғи тас материалдары
- Бейорганикалық (минералды) тұтқыр материалдар
- Бетондар
- Құрама бетон және темірбетон бұйымдары
- Органикалық тұтқыр материалдар
- Асфальтбетон және басқа битумды минералды материалдар
- Нығайтылған топырақ
Негізгі әдебиет
- 1 Строительство автомобильных дорог: учебник / коллектив авторов; под ред. В.В. Ушакова и В.М. Ольховикова. – М.: КНОРУС, 2013. – 576 с. 2 Барабанщиков Ю.Г. Строительные материалы и изделия [Текст]: учебник. / Ю.Г.Барабанщиков. - М.: Академия, 2013. – 275. 3 Долгих А. И. Общестроительные работы [Текст]: учеб, пособие /А. И. Долгих – М.: ИНФРА-М, 2013. - 432 с. 4 Говердовская Л.Г. Инновационные технологии в дорожной отрасли [Электронный ресурс]: учебное пособие/ Говердовская Л.Г.— Электрон, текстовые данные. — Самара: Самарский государственный архитектурно-строительный университет, ЭБС АСВ, 2014. — 166 c.— Режим доступа: http://www.iprbookshop.ru/29787. – ЭБС «IPRbooks». 5 Попов К.Н. Строительные материалы и изделия [Текст ]: учебник ./ К.Н.Попов, М.Б. Кадцо. -М.: Высшая школа ,2013. – 372.
Қосымша әдебиеттер
- 6 Справочная энциклопедия дорожника. Том I. Строительство и реконструкция автомобильных дорог /Под. ред. А.П. Васильева –М.: Транспорт, 2005. 7 ГОСТ 25100-2020 «Грунты. Классификация». 8 ГОСТ 5180 Грунты. Методы лабораторного определения физических характеристик. 9 ГОСТ 12248 Грунты. Методы лабораторного определения характеристик прочности и деформируемости. 10 ГОСТ 12536 Грунты. Методы лабораторного определения гранулометрического (зернового) и микроагрегатного состава. 11 СТ РК 2366-2013 Дороги автомобильные. Метод определения приживаемости щебня к поверхности битумного вяжущего при ударе на пластину. 12 СТ РК 1274-2014 Битумы и битумные вяжущие. Эмульсии дорожные. Технические условия. 13 СТ РК 1225-2019 Смеси асфальтобетонные дорожные, аэродромные и асфальтобетон. 2. IPR SMART http://www.iprbookshop.ru 3. ScienceDirect - http://www.sciencedirect.com. 4. EBSCO Discovery Service (EDS) - http://search.ebscohost.com