Қала құрылысы тарихы мен негіздері

Феоктистова Елена Александровна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Тарихи контексте әртүрлі иерархиялық деңгейлердегі қала құрылысы жүйелерін жобалау принциптері, елді мекендерді архитектуралық-жоспарлау, функционалдық-жоспарлау және эстетикалық ұйымдастыруға көзқарастардың эволюциясы, сондай-ақ қала құрылысын жоспарлау тәжірибесіндегі заманауи тенденциялар қарастырылады.

Кредиттер саны: 5

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 30
Практикалық жұмыстар 15
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 30
СӨЖ 75
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны Емтихан кешенді түрде өтеді: - тест сұрақтары; 2 сұраққа жазбаша жауаптар (міндетті түрде эскиздермен, схемалармен, жоспарлармен және т.б.), содан кейін ауызша түсініктеме.

Компонент: Таңдау бойынша компонент

Цикл: Кәсіптік пәндер

Мақсат
  • Елді мекендердің эволюциясы процесінде әртүрлі аумақтық деңгейлерде қала құрылысын жоспарлау саласында тарихи, теориялық және практикалық білім алу.
Міндет
  • өмірлік ортаның кеңістіктік ұйымдастырылуын, оның ішінде әртүрлі тарихи дәуірлерде түсінуге бағытталған студенттің қала құрылысы дүниетанымын дамыту;
  • білім алушыларды алдында тұрған зерттеу міндеттерінің сипатымен таныстыру қала құрылысы мәселелерін шешуде жобалаушы;
  • қазіргі заманғы қала құрылысының әлеуметтік, техникалық-экономикалық және сәулет-жоспарлау аспектілерін зерттеу;
  • қалаларды қалыптастыру процесінің негізгі үрдістерін анықтау;
  • қоғамның әлеуметтік-экономикалық құрылымының өзгеруіне байланысты қала құрылысындағы эволюциялық процестердің заңдылықтарын түсіну;
  • әртүрлі әлеуметтік-экономикалық және тарихи жағдайларда қалалық кеңістіктерді ұйымдастырудың негізгі әдістерін білу.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • тарихи кезеңдерді, дамудың алғышарттарын және әртүрлі тарихи кезеңдердегі қала құрылысы мәдениетін қалыптастыру факторларын анықтау;
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • қала құрылысының қазіргі теориясы мен практикасында шешілетін қала құрылысын талдаудың негізгі ережелері мен міндеттерін салыстыру;
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • қала құрылысы жүйелерінің даму және жұмыс істеу ерекшеліктерін түсіндіру;
  • қала құрылысы тарихы мен негіздері саласындағы нақты кәсіби мәселелер бойынша пайымдаулар жасау, идеяларды бағалау және қорытындылар тұжырымдау;
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • кәсіби салада материалдарды талқылау және ұсыну;
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • әр түрлі иерархиялық деңгейдегі қала құрылысы жүйелерінің функционалдық-кеңістіктік және композициялық талдау деректерін синтездеу;
  • қала құрылысы жүйелерінің дамуы мен жұмыс істеуі бойынша деректерді жинау, талдау және жүйелеу бойынша ҒЗЖ дағдыларына ие болу.
Оқыту әдістері

- инновациялық білім беру технологияларын қамтитын дәстүрлі дәрістер мен практикалық сабақтар; - интерактивті дәріс (оқытудың келесі белсенді түрлерін қолдану: құл (басқарылатын) пікірталас немесе әңгіме; слайдтарды немесе оқу фильмдерін көрсету); - іздестіру-зерттеу қызметі (дербес зерттеу қызметі студенттердің оқу үдерісіндегі қызметі).

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг Практикалық жұмыс: Аналитикалық кесте 0-100
Бақылау 1
Мақала (кіріспе, дереккөздер тізімі, құрылым)
Рейтингтік бақылау 1
Конспект лекций
2  рейтинг Бақылау 2 0-100
Практикалық жұмыс: және функционалдық құрылым
Баяндама
Презентация
Мақала
Рейтингтік бақылау 2
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Емтихан кешенді түрде өтеді: - тест сұрақтары; 2 сұраққа жазбаша жауаптар (міндетті түрде эскиздермен, схемалармен, жоспарлармен және т.б.), содан кейін ауызша түсініктеме. 1. Тест сұрақтарына дұрыс жауаптардың кем дегенде 90%. 2. Кәсіби терминологияны Құзыретті қолдана отырып, теориялық мәселенің логикалық және сауатты жазбаша мәлімдемесі. Мәселенің тақырыбын ашу-кемінде 90%. 3. Теориялық сұрақтың барлық мәтінін түсіндірме сызбалармен және сызбалармен сүйемелдеу. 4. Сұрақтарға жауап беру кезінде кәсіби терминологияны қолдана отырып сауатты дәлелді жауаптар беріледі 1. Тест сұрақтарына дұрыс жауаптар 70-тен 89% - ға дейін. 2. Теориялық мәселенің логикалық және жеткілікті сауатты жазбаша экспозициясы, кішігірім дәлсіздіктермен. Кәсіби терминологияны кішігірім қателіктермен Құзыретті қолдану. Мәселенің тақырыбын ашу-кемінде 70%. 3. Теориялық сұрақ мәтінін негізгі түсіндірме сызбалармен және сызбалармен, кішігірім қателіктермен сүйемелдеу. 4. Сұрақтарға жауап беру кезінде кәсіби терминологияны қолдана отырып, негізінен сауатты дәлелді, бірақ толық емес жауаптар беріледі. 1. Тест сұрақтарына дұрыс жауаптар 50-ден 69% - ға дейін. 2. Теориялық сұрақтың қисынды және сауатты жазбаша мәлімдемесі жеткіліксіз. Кәсіби қателік терминологиясын қолдану. Мәселенің тақырыбын ашу-кемінде 50%. 3. Теориялық сұрақ мәтінін кейбір түсіндірме сызбалармен және сызбалармен сүйемелдеу. 4. Сұрақтарға жауап беру кезінде білім алушы сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, бірақ жауапта бағдарламалық материалды одан әрі игеруге кедергі келтірмейтін курс сұрақтарын түсінуде жеке проблемалар бар. 1. Тест сұрақтарына дұрыс жауаптардың 50% - дан азы. 2. Теориялық сұрақтың жазбаша мәлімдемесінде логиканың болмауы және өрескел қателіктер. Кәсіби терминологияны өрескел қателіктермен қолдану. Сұрақтың тақырыбын ашу-50% - дан аз. 3. Теориялық сұрақ мәтінін кейбір түсіндірме сызбалармен және Елеулі қателіктермен немесе олардың толық болмауымен сүйемелдеу. 4. Сұрақтарға жауап беру кезінде негізгі білім мен кәсіби терминологияны меңгермегендігі көрсетіледі бағдарламаның талаптарына сәйкес.
Практикалық жұмыс - тапсырмаға сәйкес жұмысты 90-нан 100% - ға дейінгі мерзімде және көлемде орындау; - барлық тапсырмалар сауатты орындалды; - жұмысты жоғары немесе жақсы деңгейде безендіру эстетикасы; - бұрын алған дағдылар мен білім шығармашылықпен пайдаланылады. - тапсырмаға сәйкес жұмысты 70-тен 89% - ға дейінгі мерзімде және көлемде орындау; - барлық тапсырмалар сауатты орындалды, бірақ түзету кезінде оңай жойылатын кішігірім қателіктер болуы мүмкін; - жұмысты жақсы деңгейде безендіру эстетикасы; - бұрын алынған дағдылар мен білім Шығармашылық интерпретациясыз пайдаланылады, Стандартты шешімдер қолданылады. - тапсырмаға сәйкес жұмысты мерзімінде және 50-ден 69% - ға дейінгі көлемде орындау; - кейбір тапсырмалар дұрыс орындалмады (бірақ 50% - дан аспайды), түзету кезінде түзетілетін қателер болуы мүмкін; - жұмысты қанағаттанарлық деңгейде ресімдеу эстетикасы; - бұрын алынған дағдылар мен білім Шығармашылық интерпретациясыз пайдаланылады, Стандартты және типтік шешімдер қолданылады. - жұмысты мерзімсіз және 50-ден кем көлемде орындау%; - жұмыс тапсырмаға сәйкес келмейді; - тапсырманың 50% - дан астамы дұрыс орындалмады; - жұмысты қанағаттанарлықсыз деңгейде ресімдеу эстетикасы; - жұмыста плагиат элементтері бар. - бұрын алған дағдылар мен білім пайдаланылмайды.
Мақала - тақырыпқа сәйкестік және оның толық ашылуы; - презентацияның қисындылығы және тұжырымдардың дәлелі; - мәтінді және дереккөздерді талаптарға сәйкес ресімдеу; - плагиатқа қарсы жүйе бойынша мәтіннің өзіндік ерекшелігі кемінде 80%. - тақырыпқа сәйкестік және оның толық ашылуы жеткіліксіз; - презентация логикасы аздап бұзылған немесе тұжырымдардың бірі дәлелденбеген; - мәтінді және дереккөздерді талаптарға сәйкес рәсімдеу, кішігірім кемшіліктер болуы мүмкін4 - плагиатқа қарсы жүйе бойынша мәтіннің өзіндік ерекшелігі кемінде 70%. - тақырыпқа сәйкестік және оның толық ашылуы жеткіліксіз; - презентация логикасы бұзылған және тұжырымдардың бірінің дәлелі жоқ; - мәтінді және дереккөздерді талаптарға сәйкес ресімдеу, авторлық құқықты бұзбайтын кемшіліктер болуы мүмкін; - плагиатқа қарсы жүйе бойынша мәтіннің өзіндік ерекшелігі кемінде 60%. - тақырыпқа сәйкессіздік; - мәтінде логика жоқ, тұжырымдар дәлелденбейді; - мәтіннің дизайны талаптарға сәйкес келмейді, дереккөздерге сілтемелер авторлық құқықты бұзады; - плагиатқа қарсы жүйе бойынша мәтіннің өзіндік ерекшелігі 60% - дан аз.
Бақылау жұмысы Тапсырмалардың кем дегенде 90% дұрыс орындалуы. Тапсырмалардың 70-тен 89% - на дейін дұрыс орындау Тапсырмалардың 50-ден 69% - на дейін дұрыс орындау Тапсырмалардың 50% - дан азын дұрыс орындау
Баяндамасы бар презентация - ақпараттық иллюстрациялық материалы бар логикалық құрылым; - кәсіби терминологияны қолдана отырып, мәнерлі, сауатты сөйлеу; - презентацияны жоғары деңгейде безендіру эстетикасы. - тақырыпты толық көрсетпейтін иллюстрациялық материалы бар логикалық құрылым; - кәсіби терминологияны қолдана отырып, жеткілікті мәнерлі, бірақ сауатты сөйлеу; - презентацияны жақсы деңгейде безендіру эстетикасы. - презентация құрылымы логикадан айырылған, иллюстрациялық материал тақырыпты толық көрсетпейді; - кәсіби терминологияны қолдануда аздаған қателіктермен жеткілікті мәнерлі сөйлеу; - презентацияны қанағаттанарлық деңгейде безендіру эстетикасы. - презентация құрылымы логикадан айырылған, иллюстрациялық материал тақырыпты көрсетпейді; - кәсіби терминдерді қолдануда түсінігі жоқ сауатсыз сөйлеу; - презентацияны қанағаттанарлықсыз деңгейде жобалау эстетикасы.
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Қала құрылысы қызметінің құрылымы мен объектісі
  • Ежелгі әлемнің қала құрылысының жалпы сипаттамасы мен ерекшеліктері (факторлар, елді мекендердің типологиясы, жоспарлау және функционалдық құрылымы, құрылыс әдістері)
  • Ортағасырлық Еуропа мен Шығыстың қала құрылысы
  • Ежелгі және ортағасырлық кезеңдегі Ресейдің қала құрылысы
  • XVI – XVIII ғасырлардағы Еуропа мен Ресейдің қала құрылысы
  • XIX - XX ғасырдың басындағы Батыс Еуропа және Америка қала құрылысы
  • ХХ ғасырдың 20-30 жылдарындағы қала құрылысы теориясы мен практикасындағы негізгі бағыттар
  • Қала құрылысы объектілерінің типологиясы
  • Аудандық жоспарлау туралы түсінік
  • Қаланың сәулеттік-жоспарлау құрылымы және функционалдық ұйымдастырылуы
  • Қоныстану аймағының құрылымы
  • Өнеркәсіптік аудандардың орналасуы және құрылымы
  • Қалалық қоғамдық орталық
  • Қалалық қоғамдық көлік
  • Композициялық қала құрылысын талдау
Негізгі әдебиет
  • Козлов М.В. Теория градостроительства: учеб. пособие / М. В. Козлов ; МОиН РК, ВКГТУ им. Д. Серикбаева. - Усть-Каменогорск: ВКГТУ, 2011. - 171 с.
  • Дэниэл Брук. История городов будущего. Пер.с англ.Д.Сиановский. – М.: Strelka Press. – 436 с. [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://science.totalarch.com/book/4084.rar
  • Оспанкызы А., Мусабаев Т., Кушенов А. Основные аспекты территориального планирования Республики Казахстан. Издатель LAP LAMBERT Academic Publishing- 2013. - 43 с.
  • Лучкова В.И. История градостроительства доиндустриального периода. Лекционный курс/ В.И.Лучкова, 2018. - [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://pnu.edu.ru/media/filer_public/a0/7c/a07cec34-4e2e-458f-b5c0-f0d99bc142f7/07.pdf
  • Города средневековых империй Дальнего Востока / отв. ред. Н.Н. Крадин; Ин-т истории, археологии и этнографии народов Дальнего Востока ДВО РАН. - М. : ИВЛ, 2018. - 367 c. [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://science.totalarch.com/book/4852.rar
  • Города, управляемые данными. От концепции до прикладных решений PwC (PricewaterhouseCoopers). 2016. – 88 с. [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://science.totalarch.com/book/3596.rar
  • Градостроительство и планировка населенных мест / под ред. Конокотин Н.Г. –М.: КолосС, 2012. – 398 с. [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://science.totalarch.com/book/2375.rar
Қосымша әдебиеттер
  • Саваренская Т.Ф. История градостроительного искусства. Поздний феодализм и капитализм: Учебник для вузов / Т.Ф.Саваренская, Д.О. Швидковский, Ф.А.Петров. - М.: Архитектура-С, 2006. -391 с. (стереотипное издание)
  • Основы теории градостроительства: Учеб. для вузов. Спец. «Архитектура»/ З.Н.Яргина, Я.В.Косицкий, В.В.Владимиров и др.; Под ред. З.Н.Яргиной. – М.: Стройиздат, 2013. – 326 с.
  • Авдотьин Л.Н. Градостроительное проектирование: Учеб. для вузов/ Л.Н.Авдотьин, И.Г.Лежава, И.М.Смоляр. – М.: Стройиздат, 1989. – 432 с.
  • Глазычев В.Л. Урбанистика/ В.Л. Глазычев. – М.: Европа, 2008. – 219 с
  • Саваренская Т.Ф. История градостроительного искусства. Рабовладельческий и феодальный периоды: Учебник для вузов / Т.Ф.Саваренская, М.: Стройиздат, 1984. -376 с.
  • Саваренская Т.Ф. История градостроительного искусства. Поздний феодализм и капитализм: Учебник для вузов / Т.Ф.Саваренская, Д.О. Швидковский, Ф.А.Петров. - М.: Архитектура-С, 2006. -391 с. (стереотипное издание)
  • Андреев Г. И. Основы научной работы и оформление результатов научной деятельности : учеб. пособие / Г. И. Андреев, С. А. Смирнов, В. А. Тихомиров. – М. : Финансы и статистика, 2014. – 272 с.
  • История градостроительства: Ролевые игры : Метод. указ. к проведению ролевых игр для студ. спец. 290100 "Архитектура" и 290200 "Дизайн архитектурной среды" / Хабар. гос. техн. ун-т, Сост. В.И. Лучкова, Л.Е. Ларькина. - Хабаровск : Изд-во ХГТУ, 1997. - 32 с.
  • электронный журнал «Градостроительство»/ http://gosstroy-vniintpi.ru/grado.htm
  • электронный журнал «Архитектурный вестник»/ http://archvestnik.ru/
  • международный электронный научный журнал «Архитектура, градостроительство и дизайн» http://aud-journal.com/index.php/ru/