Ландшафттану

Сипаттама: Ландшафт - кең таралған халықаралық термин. Ғылымның бұл сөзге жүгінуі, оның эволюциясы барысында бөлінген географиялық қабықшаның біртектес бөлігіне қатысты, басқа учаскелерден өзінің құрылымымен ерекшеленетін, яғни дене мен құбылыстардың заңды тіркесуімен, географиялық қабықшаның құрамдастары арасындағы өзара байланыс пен өзара әрекеттесу сипатымен шынайылықтың жаңа күрделі объектісінің белгіленуін табу талпынысымен байланысты болды.

Кредиттер саны: 3

Компонент: Таңдау бойынша компонент

Цикл: Базалық пәндер

Мақсат
  • «Ландшафтық ғылым» курсының мақсаты - ландшафт теориясын студенттердің табиғи процестер мен құбылыстарды әрі қарай зерделеудің, ландшафтарды оңтайландырудың әдіснамалық негізі ретінде зерттелуі болып табылады.
Міндет
  • Курстың негізгі мақсаттары - жердің географиялық орналасуының құрылымы, құрылымы, даму заңдары мен аумақтық бөлінісі туралы студенттердің идеяларын қалыптастыру, оның жалпы және жергілікті физиографиялық саралануының себептері, оның табиғи аумақтық кешендерінің (ландшафтардың) әртүрлілігін анықтайды.
  • студенттерді ландшафт ғылымының даму тарихымен таныстыру жаратылыстану ғылымдарының даму контексті;  әдістемелік тәсілдерді және теориялық жетістіктерді зерттеу іргелі ландшафт ғылымы тиімді болу үшін әртүрлі салаларда жинақталған білімді пайдалану практикалық қызмет;  ғаламдық және аймақтық үлгілермен танысып жер шарының ландшафттарын саралау және толығырақ мегеруі қажет. ландшафтты интеграциялаудың негізгі тәсілдерін қарастырыңыз классификация әдістерін қолданатын кешендер аймақ құру; 4 Студенттерге практикалық жұмыс дағдыларын үйрету географиялық, экологиялық, аналитикалық, картографиялық, бағалау және басқа әдістер  Өзін-өзі тану әдістерін меңгеруге көмектеседі ғылыми зерттеулер, соның ішінде арнайы жұмыс әдебиеттерімен толық жұмыс жүргізуі шарт.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • Пәндерді игерген түлек: Білу керек: - Пейзаждар теориясы, геохимия, ландшафтық геофизика теориясының жалпы теориялық мәселелері бағыттар және - ландшафтарды түрлі факторлар бойынша жүйелеу (иерархиялық, типологиялық, геохимиялық, антропогендік); - табиғи және геохимиялық ландшафтардың қалыптасуының аймақтық ерекшеліктері; - биотаның жауын-шашынға әсері, - ылғалдың трансфирациясы қарқындылығы, - литосфералық заттардың абиотикалық қоныс аудару формалары (механикалық трансфер, дефляция) - фотосинтез, трансфирация, булану үшін жылу шығыны.
  • географиялық жүйедегі ландшафттың міндеттері мен функциялары Ғылым және оның теориялық және практикалық мәселелерін шешудегі рөлі тұрақты өңірлік дамуды қамтамасыз ету; - ғылыми ландшафттың маңызды ғылыми және теориялық жетістіктері Батыс және Шығыс Еуропа, Солтүстік Америка, Австралия және т.б. мектептер сондай-ақ Ресей мен Беларусь; әдістемелік тәсілдер, ұғымдар, терминдер, әдістер ландшафтық ғылым, теориялық проблемалар және келешегі зор салалар ландшафтың заманауи ғылымын дамыту; - табиғи үдерістер (геохимиялық, геофизикалық, биологиялық, абиотикалық), олардың рөлі мен функциясының көрінісі, ландшафтардың динамикасы мен эволюциясы; әлемнің ландшафты дифференциалдауының глобалды үлгілері және ландшафтарды аумақтық бөлудің аймақтық ерекшеліктері Беларусь; - ландшафтық кешендерді интеграциялау үшін ережелер, критерийлер және индикаторлар олардың типологиясы, жіктелуі және аймақтарға бөлу процесінде; - қолданбалы ландшафтты зерттеу сатылары мен әдістерін білуі керек.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • Ландшафтық ғылым түрлі әдістер мен әдістерді қолданады, бірақ олардың барлығы кеңістіктік-салыстырмалы көзқарасты - элементтерді, жағдайды, факторларды, жүйелерді, ұйымды салыстыру үшін бірдей негізге ие. Салыстыру ұқсастығын іздеу кезінде жалпы және жеке қасиеттерді, топтық қасиеттерді анықтау үшін қажет. Мұндай көзқарастың негізі - ландшафт картасын жасау болып табылады. Салыстырмалы көзқарас қолданудың екі бағыты бар: нашар зерделенген объектіні жақсы зерттелген аналогты салыстыруды қамтитын геосистемалардың мінез-құлық және жай-күйін болжау; ландшафтарды бірдей зерттелген және бірдей немесе әр түрлі даму сатыларында салыстыру. Тарихи көзқарасты пайдаланған кезде мемлекеттік салыстырудың логикалық әрекеттері қолданылады, тұтас кешендердегі маңызды сипаттамалардың өзгеруі немесе оны қалыптастыратын факторлар талданады. Тарихи көзқараста көптеген әдістер мен операциялар бар. Студент - әлемнің ландшафты дифференциалдауының глобалды үлгілері және ландшафтарды аумақтық бөлудің аймақтық ерекшеліктері Беларусь; - ландшафтық кешендерді интеграциялау үшін ережелер, критерийлер және индикаторлар олардың типологиясы, жіктелуі және аймақтарға бөлу процесінде; - қолданбалы ландшафтты зерттеу сатылары мен әдістері қодана білуі шарт.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • Студент технология және практикада жаңа білімдерді пайдалану тікелей байланысты емес білімнің жаңа бағыттарын қоса алғанда, дағдылар қызмет аясымен ақпараттарды өз бетінше меңгеруі және қалыптастыруы керек. Сондай-ақ геоэкология саласындағы проблемаларды анықтап, талқылап, іске асыруға тиіс теориялық қызығушылықтың ғылыми мәселелерін қалыптастыру және қоршаған ортаны басқару саласында практикалық маңызы бар мәселелерді талқыдай білуі керек.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • Әдістемелік тәсілдерді әзірлеу, құралдарды таңдау жабдықтар, картографиялық және анықтамалық материалдар және тасымалдау геоэкология саласындағы ғылыми-зерттеу жұмыстарын толық дайындап, жүргізе білуі шарт.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • Негізгі әдістерді, әдістерді және алу тәсілдерін меңгеру сақтау, өңдеу, компьютерлік дағдыны пайдалану сияқты ақпараттық басқару құралдарын толық меңгеріп жұмыс жасай білуі қажет.
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Ландшафттану объектісі және пәні. Жер туралы ғылым жүйесіндегі ландшафттанудың орны.
  • Ландшафтты зерттеудің құрылымы. Ландшафттың даму тарихы
  • Ландшафтты басқарудың ғылым ретінде қалыптасуы. Геожүйелік ландшафтты басқару түсінігі.
  • Динамика және ландшафттың дамуы. Ландшафт қалай және неге өзгеріп жатқанын біліңіз.
  • Ландшафттардың морфологиясы. Фация. Бастауыш бірлестік.
  • Антропогендік ландшафт. Антропогендік ландшафттардың пайда болу ерекшеліктері.
  • Ландшафттың геохимиясы және геофизикасы. Ландшафт геохимиясы мен геофизикасының негізін қалаушы ғалымдар.
  • Ландшафт және оның құрылымы. Ландшафт құрылымы, ландшафтық байланыс түрлері.
  • Ландшафттардың жіктелуі.
  • Шығыс Қазақстанның ландшафтары. Шығыс Қазақстанның ландшафты аудандастырылуы.
  • Ландшафтты экологиялық аудандастыру. Ландшафт аймақтарының экологиялық жағдайы. Қазақстан ландшафттарының толық сипаттамасы.
  • Дала ландшафтын зерттеу әдістері.
  • Физикалық-географиялық аудандастыру әдістерінің негіздері
  • Физика - географиялық аудандардың теориялық негізі.
  • Ландшафт ғылымының негізгі принциптері
Зертханалық сабақтардың тақырыптары
  • зертханалык жұмыстар қарастырылмаган.
Негізгі әдебиет
  • 1. Л. К. Казаков, Ландшафтоведение. М.: Академия, 2011. - 336 с. 2. А. И. Голованов, Е. С. Кожанов, Ю. И. Сухарев , Ландшафтоведение. М.: КолосС, 2008. -216 с. 3. Б.Ф. Пшеничников, Н.Ф. Пшеничникова. Основы ландшафтоведения: учебное пособие. Владивосток: Издательский дом Дальневост. федерал. ун-та, 2012. – 304 с. 4. Л. К. Казаков, Ландшафтоведение с основами ландшафтного планирования (М.: Академия, 2008. -312 с. 5. В.Т. Старожилов. Эрозионные процессы в ландшафтах зон паводочного затопления. Учебное пособие. 2010. -221 с. дополнительные литературы: Мамай И. И. Динамика ландшафтов: Методика изучения. — М.: Изд-во Моск. ун-та, 1992. — 168 с. — ISBN 5-211-02371-4. Мильков Ф. Н. Ландшафтная сфера Земли. — М.: Мысль, 1970. — 208 с. Мильков Ф. Н. Человек и ландшафты: очерки антропогенного ландшафтоведения. — М.: Мысль, 1973. — 224 с. Мильков Ф. Н. Рукотворные ландшафты. — М.: Мысль, 1978. — 86 с. Казаков Л.К. Ландшафтоведение: учебник для студентов учреждений высшей школы проф. образования. - М.: Издат. центр "Академия". 2011. - 336 с. - ISBN 978-5-7695-7991-2. Исаченко А.Г. Ландшафтоведение и физико-географическое районирование. - М.: Высшая школа, 1991. Казаков Л.К. Ландшафтоведение с основами ландшафтного планирования. Учебное пособие - 2-е издание. - М.: Изд. центр "Академия". 2008. - 338 с. - ISBN 978-5-7695-5612-8. Казаков Л.К. Ландшафтоведение /природные и природно-антропогенные ландшафты. - М.: Изд-во МНЭПУ, 2004. Перельман А. И. Геохимия ландшафтов. — Изд. 2-е, перераб. и доп. — М.: Высшая школа, 1975. — 344 с. Николаев. В.А. Ландшафтоведение. - М.: Изд-во географ. ф-та МГУ. 2006. Кафанов А. И., Кудряшов В. А. Выдающиеся учёные-биогеографы: Биобиблиографический справочник. — М., 2007. — 308 с.
Қосымша әдебиеттер
  • Перельман А. И. Геохимия ландшафтов. — Изд. 2-е, перераб. и доп. — М.: Высшая школа, 1975. — 344 с. Николаев. В.А. Ландшафтоведение. - М.: Изд-во географ. ф-та МГУ. 2006. Кафанов А. И., Кудряшов В. А. Выдающиеся учёные-биогеографы: Биобиблиографический справочник. — М., 2007. — 308 с.